10 χαρακτηριστικά που κάνουν εναν καλό λογιστή
Κάντε κλικ σε συνδέσμους για γρήγορη μετάβαση
Πως να επιλέξετε λογιστή
Πότε ένας επιχειρηματίας καταλαβαίνει ότι ήρθε η ώρα να αλλάξει λογιστή;
Που να βρω ένα καλό λογιστικό γραφείο - λογιστή
ΕΤΙΚΕΤΕΣ: logistis, logistika-grafeia,
Που θα βρω εναν καλό λογιστή
Nexus Management ConsultantsΠου θα βρω εναν καλό λογιστή - λογιστικό γραφείο ;
blog.athensweekly.gr
10 χαρακτηριστικά που κάνουν εναν καλό λογιστή
Το έργο ενός λογιστή απαιτεί υψηλό βαθμό ακρίβειας και ένα ορισμένο επίπεδο κεφαλαιοποίησης. Το δικό τους είναι ένα περιβάλλον με προσανατολισμό στη λεπτομέρεια όπου οι δευτερεύουσες παραλείψεις μπορούν να έχουν τεράστιες συνέπειες στην επιχείρηση ενός πελάτη.
Ένα μόνο ψηφίο που προστίθεται απροσδόκητα ή απουσιάζει, θα έχει ένα φαινόμενο ντόμινο για το πώς θα μοιάζουν τα λογιστικά βιβλία, τον τρόπο λήψης αποφάσεων και τι λένε αυτά τα βιβλία για την οικονομική υγεία μιας επιχείρησης.
Με τόσο πολλή ευθύνη που έχει στους ώμους του ενας επαγγελματίας λογιστής, οι πελάτες πρέπει να είναι προσεκτικοί στην επιλογή ενός λογιστή που θα κάνει τη λογιστική για αυτούς. Οι λογιστές θα πρέπει να έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που θα τους επιτρέψουν να κάνουν τις δουλειές τους καλά. Έχουμε καταρτίσει δέκα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός λογιστή που πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικά. Ρίξτε μια ματιά σε αυτήν τη λίστα και δείτε εάν συμφωνείτε.
Πίσω στην αρχή |
Ενημερωμένοι για τους τελευταίους λογιστικούς κανόνες και θεωρίες
Δεν αρκεί να έχουμε μια σταθερή αντίληψη των βασικών στοιχείων. Οι λογιστές πρέπει να παραμένουν συνεχώς ενήμεροι στις γενικώς αποδεκτές λογιστικές αρχές του κλάδου ή στις γενικευμένες λογιστικές αρχές, καθώς και σε τυχόν αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία. Παρακολουθώντας τους ανανεωτές, πηγαίνοντας σε συνέδρια και εξειδικευμένα σεμινάρια λογιστικής, θα συμβάλει στην ταχύτερη δυνατή εξέλιξη των λογιστικών τάσεων και θα μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες τους. Οι τεχνολογικές εξελίξεις εξελίσσονται επίσης με την ταχύτητα του κεραυνού, και η απομάκρυνση από αυτές τις αλλαγές θα είναι μια τεράστια αποτυχία στους πελάτες και την επιχείρηση. Δείτε και ενα άρθρο με τα καλύτερα σεμινάρια λογιστικής στην Αθήνα καθώς και τη συνέντευξη ενος απο τους εμπειρότερους λογιστές σήμερα του Νικόλαου Βουρβούλακα της NEXUS management Consultants για την ‘πάστα’ που πρέπει να έχει κάθε λογιστής.
Πίσω στην αρχή |
Οργανωμένοι και δομημένοι
Η διατήρηση όλων των στοιχείων, των γραφειοκρατικών πράξεων και των δεδομένων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι λογιστές απαιτεί καλές οργανωτικές δεξιότητες. Εξοικονόμηση χρόνου, επειδή διαθέτουν ένα σύστημα που τους επιτρέπει να βρίσκουν αποτελεσματικά τις πληροφορίες που χρειάζονται. Η κατοχή μιας εύχρηστης δομής που θα ακολουθήσει κατά την καθημερινή τους εβδομάδα εργασίας απελευθερώνει την ενέργεια και τους πόρους τους για να αναλύσουν, να ερευνήσουν και να κάνουν τα καθήκοντά τους με αριθμητικές τρύπες χωρίς περιττό περισπασμό.
Ακριβής και λεπτομερής προσανατολισμός
Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι κρίσιμα για τους λογιστές εργασίας. Τουλάχιστον, οι αριθμοί με τους οποίους συνεργάζονται πρέπει να είναι ακριβείς και σωστοί. Η διεξαγωγή της δέουσας επιμέλειας πρέπει να είναι δεύτερη φύση και όχι κάτι που πρέπει να τους υπενθυμίζει συνεχώς.
Υπεύθυνος
Δεν προκαλεί έκπληξη εδώ: οι λογιστές πρέπει να λογοδοτούν. Δεν επιτρέπεται να είναι δακτυλοδεικτουμενοι. Ας το παραδεχτούμε: ακόμη και οι λογιστές με τη μεγαλύτερη λεπτομέρεια, οι οποίοι πάντα κάνουν τη δέουσα επιμέλεια, είναι επίσης ανθρώποι και, ως εκ τούτου, κάνουν λάθη. Δεν υπάρχει ντροπή να κάνουμε ένα τίμιο λάθος που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, αρκεί αυτά να μην είναι εσκεμμένα λάθη που συμβαίνουν πολύ συχνά. Η τήρηση εμπεριστατωμένων λογαριασμών και ακριβών αναφορών θα καταλήξει σε μεγάλο βαθμό στην ανίχνευση του τόπου και του τρόπου με τον οποίο προέκυψαν τέτοιες ανακρίβειες.
Πελατοκεντρική αντιμετώπιση
Δεν αρκεί να έχουμε μια ικανότητα για αριθμούς. Οι λογιστές πρέπει επίσης να κατανοούν τους πελάτες τους και τον τύπο δραστηριότητας των πελατών τους. Η απόλυτη κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων και στόχων του πελάτη σας θα σας επιτρέψει να αποκρυπτογραφήσετε ποιους τύπους οικονομικών μεθόδων ή λογιστικών κανόνων θα ικανοποιήσετε τις επιχειρηματικές ανάγκες του πελάτη σας. Οι απόψεις και οι συμβουλές του λογιστή θα τους κάνουν ακόμα πιο πολύτιμους για τους πελάτες τους και θα τους δώσουν μια καλή φήμη που θα κερδίσει θετικές συστάσεις και περισσότερους πελάτες κάτω από το δρόμο.
Ομαδικός παίχτης
Η στερεότυπη εικόνα ενός μοναδικού λογιστή που κάνει τον αριθμό τους να τσακίζει στα δικά τους κανάλια είναι μια ανακριβής εικόνα για το τι πραγματικά κάνουν οι λογιστές. Συνήθως εργάζονται σε ομάδες και έχουν συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο με τους πελάτες και άλλους φορείς λήψης αποφάσεων σε τακτική βάση. Ως εκ τούτου, απαιτείται να είναι γενναιόδωροι με αυτό που γνωρίζουν. να είναι ευαίσθητα στις ανάγκες άλλων και να υποστηρίζουν τους στόχους της ομάδας τους. Έχουν την ικανότητα να εργάζονται με διαφορετικούς τύπους προσωπικοτήτων.
Δημιουργικός
Δεν είναι μόνο οι εγκεφαλικοί στοχαστές. Οι ιδανικοί λογιστές χρησιμοποιούν επίσης τις δημιουργικές πλευρές τους. Χρησιμοποιούν τη σωστή σκέψη του εγκεφάλου για να βρουν φρέσκες ιδέες και δημιουργικές στρατηγικές για την επίλυση διλημμάτων πελατών που δεν εμφανίζονται πάντοτε σε περιπτώσεις βιβλίων. Παραδόξως, η οργάνωση και η δομή του τρόπου με τον οποίο πλησιάζουν τις καθημερινές ευθύνες τους, απελευθερώνει το μυαλό τους από τη σκέψη τους, οι οποίες είναι λύσεις που ωφελούν τους πελάτες.
Αξιόπιστος
Οι λειτουργοί των λογιστικών πληροφοριών είναι εμπιστοι. Αυτός είναι ο λόγος για τον επαγγελματισμό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει πάντα να τηρούν. Όχι μόνο είναι αυτός ο σωστός και δεοντολογικός τρόπος για να πάει για την επιχείρησή τους, αλλά έχοντας μια φήμη για την αξιοπιστία θα τους κερδίσει περισσότερους πελάτες μακροπρόθεσμα. Η εμπιστοσύνη είναι κάτι που δεν είναι εύκολο να οικοδομηθεί και είναι ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για να κερδίσουμε καλή ανταπόκριση από τους πελάτες.
Κορυφαίες δεξιότητες επικοινωνίας
Έχοντας την ικανότητα να ερμηνεύει την ορολογία και τις περίπλοκες λογιστικές έννοιες σε ιδέες που μπορούν εύκολα να αντιληφθούν οι πελάτες είναι ένα ανεκτίμητο χαρακτηριστικό που πρέπει να διαθέτει ένας ιδανικός λογιστής. Ένας λογιστής που είναι σε θέση να αλληλεπιδρούν εύκολα και να πάρει τις ιδέες τους σε όλους σαφώς σε κανέναν είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα ότι οι πελάτες
.
Πίσω στην αρχή |
Πως να επιλέξετε λογιστή
Ένας καλός λογιστής μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας με τρόπους που δεν είχατε ποτέ ονειρευτεί. Ο χρόνος που θα ξοδέψετε για να βρείτε το σωστό λογιστή
- και η αξιοποιήση των συμβουλών που έχει να σας προσφέρει - είναι ένα
από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε την
επιχείρησή σας και να την ωθήσετε στα ύψη.Πολλοί έχουν την εντύπωση πως μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την ανάγκη ή πρέπει να έχουν λογιστή.Ο λογιστής φοροτεχνικός είναι υπεύθυνος για την καταχώρηση και τον έλεγχο των εσόδων - εξόδων σε όλο το φάσμα της λογιστικής συμμετέχοντας ενεργά σε κάθε επιχείρηση.
Ο ίδιος όμως μπορεί να γίνει και ο καλύτερος σύμβουλος της επιχείρησης σας, χρησιμοποιώντας την «τέχνη» της λογιστικής είναι σε θέση να παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο κάθε απόφαση μιας επιχείρησης ή ενός ιδιώτη, μπορεί να επηρεάσει την οικονομική του κατάσταση σε σχέση με την φορολογία. Δεν συμπληρώνει απλά τα έντυπα, αλλά χρησιμοποιώντας τα έντυπα μπορεί κυρίως να προτείνει εναλλακτικά σχήματα στις επιχειρήσεις ή στους ιδιώτες για την μικρότερη δυνατή φορολογική τους επιβάρυνση μέσα στα πλαίσια που ορίζει η φορολογική νομοθεσία.
Η επιλογή του λογιστικού γραφείου είναι σημαντική για κάθε εταιρία. Ένας βασικός παράγοντας για την επιτυχία της επιχείρησής σας είναι να βρείτε έναν καλό λογιστή, ο οποίος να σας παρέχει τις κατάλληλες, έγκαιρες και οικονομικά αποδοτικές συμβουλές σχετικά με την συνεχώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία. Πολύ σημαντικό είναι επίσης ο λογιστής σας είναι σε θέση να εξηγήσει την πολύπλοκη φορολογική ορολογία με τρόπο σαφή και κατανοητό για τους μη ειδικούς. Επιλέγοντας έναν λογιστή, θα πρέπει να αναζητήσετε κάποιον που έχει σχετική εξειδίκευση στον κλάδο στο οποίο δραστηριοποιείτε η επιχείρησή σας, και μπορεί να σας βοηθάει με έγκαιρες, αποτελεσματικές και χρήσιμες συμβουλές σε μια λογική τιμή. Επίσης, θα πρέπει να είναι ένα άτομο που δείχνει να ενδιαφέρεται για εσάς και την επιχείρησή σας, και το οποίο θα εμπιστευόσασταν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων ραντεβού σας , κύριος στόχος σας είναι να μάθετε για τρία πράγματα:
Υπηρεσίες.
Ενημερωθείτε αναλυτικά για τις υπηρεσίες που πραγματικά χρειάζεται η επιχείρηση σας και ποιες από αυτές μπορεί να σας προσφέρει. Βεβαιωθείτε ότι έχει τη σχετική εμπειρία στον κλάδο σας. Μια γενική λογιστική κάλυψη καλύπτει τέσσερις βασικούς τομείς εμπειρογνωμοσύνης:
Επιχειρηματικές υπηρεσίες παροχής συμβουλών
Λογιστική και τήρηση αρχείου.
Φορολογικές συμβουλές.
Ελεγκτική.
Όταν είστε ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης, τα χρήματά σας είναι πηγή ζωής σας, έτσι η λογιστική εταιρεία που θα διαλέξετε δεν θα πρέπει να σας προετοιμάζει μόνο την φορολογική σας δήλωση θα πρέπει επίσης να ενεργεί ως ένας αξιόπιστος οικονομικός σύμβουλος ο οποίος μπορεί να εντοπίσει πιθανά προβλήματα προτού να τεθούν εκτός ελέγχου και να σας προσφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να πάρετε τις σωστές αποφάσεις για την επιχείρησή σας. Τέλος υπάρχουν λογιστικά γραφεία τα οποία προσφέρουν εγγυήσεις, εκμεταλλευτείτε το γεγονός αυτό. Εξάλλου για να τις προσφέρουν προφανώς είναι σίγουροι για τις δυνατότητες τους.
Πίσω στην αρχή |
Προσωπικότητα
Είναι η προσωπικότητα του λογιστή συμβατή με τη δική σας; Βεβαιωθείτε διότι ότι οι άνθρωποι που έχετε συναντήσει είναι οι ίδιοι που θα χειρίζονται τις υποθέσεις της επιχείρησή σας. Κατά την αξιολόγηση των ικανοτήτων και της συμβατότητας, ζητήστε από το υποψήφιο γραφείο να σας περιγράψει για το πώς θα χειριστεί καταστάσεις που σας αφορούν.Για παράδειγμα: Πώς θα χειριστεί έναν επερχόμενο έλεγχο στον χώρο της επιχείρησης;
Ρωτήστε τους για την ροή των διαδικασιών που θα πρέπει να ακολουθήσετε, πόσο συχνά θα επικοινωνούν μαζί σας και με ποίον τρόπο, αυτά τα στοιχεία να σας πουν αν το στυλ τους ταιριάζει με δικό σας. Θέλετε κάποιον που πρόκειται να ακούσει τη γνώμη σας, να ακούσει τα προβλήματά σας, και να κατανοήσει την επιχείρησή σας. Θέλετε κάποιον που μπορεί να σας πει με σαφήνεια τι πρέπει να γνωρίζετε. Ακούστε τις απαντήσεις του, και αποφασίστε αν αυτό είναι το πώς θα θέλατε οι υποθέσεις σας να αντιμετωπιστούν, και αν μπορείτε να τον εμπιστευτείτε .
Δικαιώματα
Ρωτήστε σχετικά με τις χρεώσεις εκ των προτέρων. Υπολογίστε τι υπηρεσίες που είναι πιθανό να χρειαστείτε και ποια επιλογή θα είναι πιο αποδοτική για την επιχείρηση σας. Πάρτε μια σειρά από αποσπάσματα από διάφορους λογιστές.Προσπαθήστε να έχετε εκτίμηση των συνολικών ετήσιων χρεώσεων με βάση τις υπηρεσίες που έχετε συζητήσει. Μην βασίζετε την απόφασή σας αποκλειστικά και μόνο στο κόστος, προσπαθήστε να κλείσετε την καλύτερη δυνατή συμφωνία με ένα πακέτο υπηρεσιών που καθημερινά θα προστατεύει την επιχείρηση σας και θα την φέρνει κοντά στη κορυφή.
Αφού έχετε κάνει την επιλογή σας, καθορίστε τους όρους της συμφωνίας σε ένα "ιδιωτικό συμφωνητικό» που περιγράφει με λεπτομέρειες τις υποχρεώσεις όλων. Αυτό εξασφαλίζει ότι και ο λογιστής σας έχει τις ίδιες προσδοκίες και βοηθά στην αποφυγή παρεξηγήσεων.
Αξιοποιήστε στο έπακρο την λογιστική σχέση προς όφελος σας.
Καλό είναι να υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση με τον λογιστή σας κάθε μήνα, έτσι ώστε να ξέρετε και να ενημερώνεστε εκτενέστερα εφ όλης της ύλης. Εδώ είναι όπου ο λογιστής σας θα πρέπει να σας προτείνει εναλλακτικούς τρόπους μείωσης του κόστους και να συμβουλεύσει πρακτικά για την βέλτιστη λύση
Πίσω στην αρχή |
Αρχικά εντοπίστε τις ρεαλιστικές ανάγκες που έχετε και αναζητήστε τον λογιστή που μπορεί άμεσα να τις καλύψει. Για παράδειγμα αν το μόνο που σας χρειάζεται είναι η ενημέρωση των βιβλίων και η υποβολή φορολογικών δηλώσεων, δεν είναι απαραίτητο να χρεώνεστε για την εμπειρία κάποιου λογιστικού γραφείου στη διοίκηση μεγάλων επιχειρήσεων ή την εμπειρία με νομικό υπόβαθρο. Αυτό που χρειάζεστε είναι κάποιος με εμπειρία στον δικό σας κλάδο, που θα μπορεί να σας δώσει πολύτιμες συμβουλές την ώρα που πρέπει.
2. Προσόντα & δια βίου εκπαίδευση
Πέρα από τις σπουδές του στη λογιστική, ο λογιστής θα πρέπει να ανήκει σε κάποιο λογιστικό σώμα και να διαθέτει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Έτσι θα μπορεί να έχει το δικαίωμα να υπογράφει. Επιπρόσθετα ο συνεργάτης σας καλό θα είναι να έχει στη διάθεσή του κάποια πιστοποιητικά σεμιναρίων μετεκπαίδευσης. Έτσι θα είστε βέβαιοι ότι είναι πάντα ενημερωμένος με τις επίκαιρες φορολογικές αλλαγές.
3. Καλή φήμη
Το πλήρες και εντυπωσιακό βιογραφικό δεν αποτελεί πάντα εγγύηση για την άριστη ποιότητα των υπηρεσιών του λογιστή. Μπορείτε να έρθετε σε επαφή με άλλους πελάτες του λογιστή και να μάθετε περισσότερα για την εμπειρία τους από τη συνεργασία που έχουν στη δική τους επιχείρηση.
4. Συστάσεις στην επιλογή λογιστή
Μία κουβέντα με τον στενό σας κύκλο όπως οι συνάδελφοι, οι φίλοι και η οικογένειά σας θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά εποικοδομητική. Εάν κάποιος από τους γνωστούς σας είναι ενθουσιασμένος με έναν λογιστή που «έκανε θαύματα» ίσως θα ήταν καλή ιδέα να κανονίσετε μία συνάντηση από κοντά με τον συγκεκριμένο επαγγελματία!
5. Προσωπικότητα
Η συνεργασία με το λογιστή σας είναι μία σχέση που απαιτεί συχνή επικοινωνία και επαφές. Αυτό που θέλετε λοιπόν είναι ο λογιστής σας να διαθέτει μία ευχάριστη προσωπικότητα, η οποία να ταιριάζει με τη δική σας νοοτροπία. Έτσι όταν αργότερα θα σας προτείνει κάποιες ενέργειες δεν θα σας κάνει να νιώθετε άβολα ή να διαφωνείτε συχνά μαζί του.
Πίσω στην αρχή |
Φροντίστε να ενημερωθείτε έγκαιρα για τις χρεώσεις του συνεργάτη που θα επιλέξετε. Πληροφορίες που θα χρειαστείτε είναι φυσικά η μηνιαία αμοιβή του λογιστή, εάν υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις για ειδικά αιτήματα, συμπληρωματικές υπηρεσίες, κ.ά. Έτσι θα γνωρίζετε προκαταβολικά αν το συνολικό ποσό που θα προκύψει είναι ένα έξοδο που ταιριάζει με τον προϋπολογισμό σας.
7. Εμπειρία σε Ελέγχους
Η κάθε επιχείρηση ενδέχεται να έρθει αντιμέτωπη με κάποιον Έλεγχο, οπότε καλό είναι να έχει γίνει η απαραίτητη προετοιμασία για μία τέτοια κατάσταση. Ο λογιστής που θα επιλέξετε θα πρέπει να διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία σε Ελέγχους, ώστε η επιχείρησή σας να τους αντιμετωπίσει. Οι χαμηλές αμοιβές ενός λογιστή χωρίς τη συγκεκριμένη εμπειρία μπορούν να αποδειχθούν πιο επιζήμιες σε σχέση με τα ποσά των προστίμων που θα μπορούσατε εύκολα να έχετε αποφύγει με τη βοήθεια ενός εμπειρότερου συνεργάτη.
8. Μέγεθος λογιστικού γραφείου
Εκ πρώτης όψεως η επιλογή μίας μεγάλης λογιστικής εταιρείας δείχνει ως μία ασφαλέστερη επιλογή. Θα πρέπει να λάβετε όμως υπόψη σας ότι σε μία τέτοια συνεργασία υπάρχει το πιθανό ενδεχόμενο η μικρή επιχείρησή σας να μην λάβει την προσοχή που της αξίζει. Παράλληλα θα πρέπει να προσέξετε, διότι συνήθως τα μεγάλα λογιστικά γραφεία θα αναθέσουν τους μικρότερους πελάτες τους σε άτομα του προσωπικού τους με την μικρότερη εργασιακή εμπειρία. Φυσικά η επαγγελματική εμπειρία ήδη θα γνωρίζετε ότι είναι από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ιδανικού λογιστή!
9. Συμβουλευτικές υπηρεσίες
Όταν η επιχείρησή σας μεγαλώνει είναι βέβαιο ότι θα χρειαστείτε κάποιον λογιστή, ο οποίος θα σας υποστηρίξει σε κάτι περισσότερο από την τήρηση των βιβλίων. Εξάλλου η κάθε εταιρεία για να αναπτυχθεί θα πρέπει να υποστηρίζεται από μία ομάδα πολύτιμων συνεργατών. Εάν ανήκετε σε μία τέτοια περίπτωση σίγουρα έχετε ανάγκη από ένα λογιστή με γνώσεις Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οικονομικών, που θα σας βοηθήσει στη χάραξη της στρατηγικής της επιχείρησή σας.
10. Άνεση με την τεχνολογία
Ο συνεργάτης που θα επιλέξετε θα πρέπει να έχει εξοικείωση με την τεχνολογία.
Η χρήση των σύγχρονων λογισμικών λογιστικής δεν θα πρέπει να τον προβληματίζει και με τις πολύτιμες συμβουλές του θα μπορεί να καθοδηγήσει και εσάς στο να βρείτε τη λύση που θα αυξήσει την παραγωγικότητά σας. Είναι λοιπόν σημαντικό να διαθέτει την ενημέρωση για τα εργαλεία της τεχνολογίας που σχετίζονται με το επάγγελμά του.
Bonus: Εύκολα προσβάσιμος & παροχή καθοδήγησης
Στην επιλογή λογιστή που θα κάνετε είναι σημαντικό να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα στην επικοινωνία και στην καθοδήγηση. Είναι ο λογιστής εύκολα προσβάσιμος όταν επικοινωνείτε μαζί του; Σας απαντά γρήγορα και χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις; Παράλληλα ο συνεργάτης της επιλογής σας θα πρέπει να σας παρέχει συμβουλές και οδηγίες, ώστε να του αποστέλλετε τα στοιχεία της επιχείρησης που τον αφορούν έγκαιρα και σωστά. Έτσι θα διευκολύνετε και το δικό του έργο, προς όφελος πάντα της επιχείρησής σας.
Πίσω στην αρχή |
Πόσο δύσκολη είναι η αλλαγή λογιστή;
Αν ανήκετε σε αυτούς που πιστεύουν ότι η επιλογή λογιστή που έχουν κάνει δεν τους δικαιώνει δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Η αλλαγή λογιστή είναι ευκολότερη απ’ όσο φαντάζεστε. Στην Nexus Tax Consultants έχουμε την δυνατότητα να συγκεντρώσουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία από τον προηγούμενο συνεργάτη σας και να είμαστε δίπλα σας με όσο χρόνο χρειαστεί για να γνωρίσουμε την επιχείρησή σας, εσάς και το προσωπικό σας
#Management tip of the day
“Accounting is possibly the most boring subject in the world. And also it could be the most confusing. But if you want to be rich, long term , it could be the most important subject.” (accounting quotes funny )
Πίσω στην αρχή |
9 Σημάδια ότι πρέπει να αλλάξετε συνεργάτη στα λογιστικά σας! - Creative Attitude - Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Η καλή οικονομική πληροφόρηση είναι κρίσιμο στοιχείο επιτυχίας για κάθε επιχείρηση και ιδιαίτερα για μια μικρή επιχείρηση. Οι οικονομικές καταστάσεις είναι «η κάρτα αναφοράς» για το πώς πορεύεται η επιχείρηση, η επαγγελματική κάρτα της επιχείρησης.
Μια κάρτα αναφοράς που χρησιμοποιείται από τραπεζίτες, μετόχους, επενδυτές, δημόσιες φορολογικές υπηρεσίες και από οποιονδήποτε που ψάχνει να αγοράσει από αυτή ή να επενδύσει σε αυτή.
Τι περιμένει μια επιχείρηση από τον λογιστή της;
Καθοδήγηση στην προετοιμασία των φόρων και ακρίβεια στην προετοιμασία των οικονομικών στοιχείων που θα δοθούν σε όλους αυτούς που έχουν οικονομικό ενδιαφέρον στην επιχείρηση. Ο λογιστής για μια επιχείρηση είναι εκείνος που παρέχει ακριβή και αντικειμενική πληροφόρηση τόσο για την πιστοληπτική της ικανότητα όσο και για κάθε τι που σχετίζεται με τη δραστηριότητα της επιχείρησης.
Πίσω στην αρχή |
Πότε ένας επιχειρηματίας καταλαβαίνει ότι ήρθε η ώρα να αλλάξει λογιστή; Να μερικά κόκκινα σημαιάκια που σου δίνουν στοιχεία:
1. Πρόκειται για τα λεφτά σου!!Το να γνωρίζεις την ημερήσια, εβδομαδιαία και μηνιαία οικονομική κατάσταση της εταιρείας σου είναι κρίσιμο καθώς κάθε επιχειρηματίας έχει το 70 – 90% της προσωπικής του περιουσίας δεμένο στην επιχείρησή του. Πολλοί επιχειρηματίες έχουν προσπαθήσει να αναθέσουν την ευθύνη αυτή στον εξωτερικό ή εσωτερικό λογιστή ή ελεγκτή τους, με πραγματικά καταστροφικές συνέπειες! Η οικονομική διαχείριση (financial management) δεν είναι κάτι που οι περισσότεροι επιχειρηματίες κάνουν με προθυμία, αλλά είναι τα λεφτά σου! Είναι απαραίτητο να καταλαβαίνεις οτιδήποτε μπορείς ώστε να επιφέρεις βελτιώσεις.
Εάν ο λογιστής σου δεν σε βοηθάει σε αυτό τότε έχεις το λάθος πρόσωπο. Αυτή είναι η κάρτα αναφοράς σου που λέει στον έξω κόσμο πού πηγαίνει η επιχείρηση και πρέπει να είσαι πολύ καλά εξοικειωμένος με τις καταστάσεις αποτελεσμάτων και ταμειακών σου ροών!
2. Φορολογικές εκπλήξεις
Έχει τελειώσει η οικονομική χρήση και αισθάνεσαι αρκετά καλά για αυτά που πέτυχες. Ο λογιστής σου είναι απασχολημένος και δεν σε ενημερώνει για την απόδοσή σου μέχρι το κλείσιμο του ισολογισμού σου ή την υποβολή της φορολογικής σου δήλωσης οπότε σου εξηγεί ότι θα πρέπει να πληρώσεις ένα αρκετά μεγάλο ποσό φόρων σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Εσύ δεν έχεις τα χρήματα καθώς έπρεπε να τα διαθέσεις το προηγούμενο διάστημα σε πληρωμές π.χ. προμηθευτών. Ο λογιστής σου θα πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή μαζί σου το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης κάνοντας ερωτήσεις για την προσδοκώμενη κερδοφορία της επιχείρησης και βοηθώντας σε να καθορίσεις την μελλοντική σου φορολογική υποχρέωση. Αν ο λογιστής σου δεν το κάνει αυτό, ζήτησέ του το ή βρες κάποιον άλλον που θα το κάνει, καθώς χρειάζεσαι άμεση ενημέρωση για τις φορολογικές σου υποχρεώσεις!
3. Μεγάλες προσαρμογές στα αποτελέσματα στο τέλος της χρήσης χωρίς να υπάρχει σαφής λόγος.
Μπορεί να περιλαμβάνει την αξία των αποθεμάτων, την αναμόρφωση εξόδων κλπ. Για παράδειγμα ένας επιχειρηματίας ήταν βέβαιος ότι τα καθαρά του κέρδη στο τέλος της χρήσης θα ήταν περίπου 150.000 € και το ανακοίνωσε στην τράπεζά του για να δουν τη βελτίωση της απόδοσης της εταιρείας του. Στο τέλος όμως της χρήσης έγιναν προσαρμογές στα αποτελέσματα και αντί για κέρδη έδειχνε ζημία. Ο λογιστής του εξήγησε ότι οι προσαρμογές αφορούσαν την προηγούμενη χρήση κάτι που ήταν εντελώς ασαφές!
4. Τήρηση διπλών βιβλίων
Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά. Έχεις ένα λογιστικό σύστημα στην εταιρεία σου και ο λογιστής σου έχει ένα άλλο στο γραφείο του. Το δικό σου είναι σχεδιασμένο να κάνει οτιδήποτε ένα λογιστικό σύστημα μπορεί να κάνει αλλά το χρησιμοποιείς μόνο για την τιμολόγηση και τις εισπράξεις – πληρωμές. Στο τέλος κάθε μήνα στέλνεις στον λογιστή σου όλα τα παραστατικά, συμπεριλαμβανομένων και στοιχείων από το λογιστικό σου σύστημα για να τα καταχωρήσει στο δικό του σύστημα! Λίγες εβδομάδες αργότερα παράγει τις μηνιαίες οικονομικές καταστάσεις από το δικό του σύστημα και σου τις επιστρέφει. Αυτή είναι μια δουλειά που στην ουσία γίνεται δύο φορές και κοστίζει διπλά σε αποτελεσματικότητα, χρόνο και χρήμα! Ταυτόχρονα καθυστερεί την πληροφόρηση που χρειάζεσαι για να τρέξεις την επιχείρησή σου. Μπορεί να είναι εξαιρετικά καλό για το λογιστή σου, αλλά σίγουρα όχι για σένα.
5. Είναι πολύ απασχολημένος
Ο λογιστής σου είναι πολύ δυσπρόσιτος και δεν επιστρέφει τις τηλεφωνικές σου κλήσεις σε συγκεκριμένο χρόνο, ειδικά σε περιόδους καταβολής φόρων. Οι περισσότεροι λογιστές είναι πραγματικά πολύ απασχολημένοι στην περίοδο των δηλώσεων (ιδιωτών και νομικών προσώπων) αλλά γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις δουλεύουν 12 μήνες το χρόνο και πρέπει να βρουν χρόνο να απαντήσουν τις ερωτήσεις σου! Βρες άλλον λογιστή αν δεν επιστρέφει τις κλήσεις σου μέσα σε 24 ώρες.
6. Σε υπερχρεώνει
Άλλαξες λογιστή και το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να σε συμβουλέψει να αλλάξεις τον τρόπο που ορίζονται τα έσοδα και τα έξοδά σου στις οικονομικές καταστάσεις πχ κάποια γενικά έξοδα να συμπεριληφθούν στο κόστος πωληθέντων ή το ανάποδο. Ξοδεύει ώρες και ώρες σε τέτοιου είδους αλλαγές και στο τέλος σου στέλνει το λογαριασμό – πολύ μεγαλύτερο από ότι θα μπορούσες να φανταστείς! Σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να είναι αναγκαίο αλλά θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι κατανοείς τον λόγο για τις αλλαγές. Στις περισσότερες περιπτώσεις κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από το καλό που προκαλούν.
Πίσω στην αρχή |
Ο λογιστής σου μπορεί να γίνει ένας έμπιστος σύμμαχος στην ανάπτυξη και κερδοφορία της επιχείρησής σου. Αν μιλάς στον λογιστή σου μόνο μια φορά το χρόνο υπάρχουν ελάχιστες ευκαιρίες να αναπτύξεις μια σχέση. Προσπάθησε να έχεις ένα τουλάχιστον τριμηνιαίο meeting με τον λογιστή σου για συζήτηση εφ’ όλης της ύλης. Αν δεν μπορείς να πετύχεις κάτι τέτοιο βρες κάποιον που να ενδιαφέρεται για σένα και την επιχείρησή σου.
8. Ειλικρίνεια
Ο λογιστής σου δεν ακούει καλά και/ ή συμφωνεί μαζί σου σε όλα όσα λες. Και τα δύο δεν είναι καλά σημάδια. Χρειάζεσαι αντικειμενικές, στοχαστικές απαντήσεις για το πώς θα βελτιώσεις την εταιρεία σου. Αν ο λογιστής σου φοβάται να σου πει την αλήθεια δεν τον χρειάζεσαι.
9. Είναι παντογνώστης!
Πίσω στην αρχή |
α) να αποτιμήσουν την αξία της επιχείρησής σου,
β) να σε συμβουλέψουν πώς θα αναπτύξεις καλύτερα την εταιρεία σου,
γ) να σου παρέχουν επενδυτικές συμβουλές,
δ) να αξιολογήσουν εξαγορές και συγχωνεύσεις,
ε) να παρέχουν συμβουλές επί θεμάτων διοίκησης και στ) να συμβουλέψουν για επιλογές χρηματοδότησης.
Με οποιοδήποτε από τα παραπάνω σημάδια είναι πάντα καλύτερο να μιλήσεις με τον λογιστή σου για το θέμα και έτσι μπορεί να σχηματίσεις καθαρότερη άποψη και κατανόηση και να αισθανθείς πιο βολικά. Αν όμως όχι θα πρέπει να προχωρήσεις. Το να αλλάξεις τον λογιστή σου δεν είναι εύκολο αλλά αν είναι η σωστή απόφαση είναι ακριβώς αυτό που οφείλεις να κάνεις για τον εαυτό σου και την εταιρεία σου!
Παράφραση από το πρωτότυπο άρθρο : 9 Reasons You Should Change Your Accountant
Πίσω στην αρχή |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε τα σχόλια σας εδώ! Παρακαλούμε να είναι ευπρεπή!