διαδικασία διεκπεραίωσης των επιστροφών φόρου της δήλωσης 2020 με βάση:
α) τη χρονολογική ωρίμανση
β) το ύψος των επιστραφέντων ποσών.
Όσοι περιμένουν επιστροφή από τις δηλώσεις, δεν έχουν οφειλές προς τα δημόσια ταμεία, ή την εφορία τότε αναμένεται να λάβουν αυτομάτως την επιστροφή φόρου, ενώ αν ανήκουν στα 4 από τα 9 εκατομμύρια φορολογουμένους που χρωστούν ποσά στο Δημόσιο.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ: 2020, aade, foros-eisodhmatos, forologikes-diloseis-2020,
Οδηγίες για το πότε θα μπει η επιστροφή φόρου 2020 δίνει η ΑΑΔΕ.
Nexus Management ConsultantsΑΑΔΕ Οδηγίες για την Επιστροφή φόρου 2020
ΑΑΔΕ Οδηγίες για την Επιστροφή φόρου 2020
ieidiseis
Οδηγίες για το πότε θα μπει η επιστροφή φόρου 2020 δίνει η ΑΑΔΕ.
Οι φορολογούμενοι πριν δουν το ποσό της επιστροφής στο τραπεζικό τους λογαριασμό θα πρέπει να πιστοποιηθεί και η φορολογική αλλά και η ασφαλιστική τους ενημερότητα.
Όσοι δεν έχουν οφειλές προς τα δημόσια ταμεία, ή την εφορία τότε αναμένεται να λάβουν αυτομάτως την επιστροφή φόρου, ενώ αν ανήκουν στα 4 από τα 9 εκατομμύρια φορολογουμένους που χρωστούν ποσά στο Δημόσιο.
Πίσω στην αρχή |
Μετά από έλεγχο και στην εφορία αλλά και στα ασφαλιστικά ταμεία θα αποδίδονται οι επιστροφές φόρου σε όσους μετά την υποβολή έχουν πιστωτικό αποτέλεσμα.
Στην κατεύθυνση αυτή ο κάθε δικαιούχος επιστροφής θα πρέπει πρώτα να περάσει από την Διεύθυνση Αποδεικτικού Φορολογικής Ενημερότητας (ΔΑΦΕ) η οποία θα πραγματοποιήσει κεντρικά έλεγχο για την πληρότητα των προϋποθέσεων για το αν υπάρχουν εκκρεμούσες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές κάθε είδους όπως φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, φόρος κληρονομιών ακόμη και πρόστιμα που έχουν σταλεί στην φορολογική διοίκηση.
Αν εντοπιστεί οφειλή θα αποσταλλεί στη Δ.Ο.Υ. του δικαιούχου ψηφιακά εκκαθαρισμένα Ατομικά Φύλλα Έκπτωσης (Α.Φ.ΕΚ.), προκειμένου να γίνει ο σχετικός έλεγχος για τυχόν οφειλές, το ύψος τους, οι προσαυξήσεις με τις οποίες βαρύνονται και ενδεχομένως τα πρόστιμα τα οποία έχουν προστεθεί.
Αν το ποσό που οφείλεται υπολείπεται της επιστροφής μετά το συμψηφισμό γίνεται και αίτημα προς την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση της Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) για έλεγχο τυχόν οφειλών σε ασφαλιστικά ταμεία πριν πιστωθεί οποιαδήποτε διαφορά από την επιστροφή φόρου στο δικαούχο.
Αν δεν υπάρχουν ανοιχτές φορολογικές υποχρεώσεις και οφειλές, η Δ.Α.Φ.Ε. ενημερώνεται για τις οφειλές του δικαιούχου στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης δηλαδή τα ασφαλιστικά ταμεία από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) κατόπιν αιτήματος που αποστέλλεται ηλεκτρονικά.
Εάν ο δικαιούχος της επιστροφής οφείλει στους Ο.Κ.Α. τότε η Δ.Α.Φ.Ε. αποστέλλει στη Δ.Ο.Υ. φορολογίας του δικαιούχου επιστροφής ψηφιακά εκκαθαρισμένα Α.Φ.ΕΚ., προκειμένου να γίνει ο σχετικός έλεγχος και η απόδοση των παρακρατούμενων ποσών στο ασφαλιστικό ταμείο στο οποίο εντοπίζεται να υπάρχει οφειλή. Εν συνεχεία διενεργείται από τη Δ.Ο.Υ. η μεταφορά των προς επιστροφή ποσών, στους λογαριασμούς πληρωμών των δικαιούχων.
Μόνο αν δεν υπάρχουν οφειλές ούτε στην εφορία ούτε και σε ασφαλιστικά ταμεία η Δ.Α.Φ.Ε. προβαίνει στη ταυτοποίηση των δηλωθέντων στοιχείων λογαριασμού πληρωμών (σε μορφή ΙΒΑΝ) του δικαιούχου με αυτά που τηρούνται στον εκάστοτε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών. Σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η ταυτοποίηση, η Δ.Α.Φ.Ε. αποστέλλει στη Δ.Ο.Υ. φορολογίας του δικαιούχου επιστροφής ψηφιακά εκκαθαρισμένα Α.Φ.ΕΚ. για τη διενέργεια σχετικού ελέγχου και τη μεταφορά των προς επιστροφή ποσών, στους λογαριασμούς πληρωμών των δικαιούχων.
Πίσω στην αρχή |
Στο πλαίσιο της υποχρέωσης της Α.Α.Δ.Ε. για εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της από επιστροφές φόρων και για την διευκόλυνση των διαδικασιών, την καλύτερη παρακολούθηση της χρονολογικής ωρίμανσης και για την ενιαία αντιμετώπιση διαχείρισης αυτών από όλες τις Δ.Ο.Υ. τίθεται διαδικασία διεκπεραίωσης των επιστροφών με βάση:
α) τη χρονολογική ωρίμανση
β) το ύψος των επιστραφέντων ποσών.
Η ημερομηνία αφετηρίας για τον υπολογισμό της χρονολογικής ωρίμανσης των επιστροφών λογίζεται για μεν τα ποσά επιστροφής φόρων, η ημερομηνία αιτήματος επιστροφής του δικαιούχου, για δε τα ποσά επιστροφής λοιπών εσόδων, η ημερομηνία έκδοσης του ΑΦΕΚ.
Προτεραιότητα αποτελεί η εξόφληση των μεγαλύτερων σε ύψος επιστροφών και μεγαλύτερης χρονολογικής ωρίμασης, ώστε να καταστεί δυνατή η ελαχιστοποίηση του συνολικού χρόνου αποπληρωμής των επιστροφών.
Αναλυτικότερα για να διεξαχθεί η αρχική κατάταξη με βάση το ύψος του ποσού τα προς επιστροφή ποσά ταξινομούνται σε φθίνουσα σειρά και ακολούθως διαιρείται το πλήθος τους δια 3, ώστε να προκύψουν οι 3 κάτωθι κατηγορίες:
Ύφος επιστρεπτέου ποσού (Κριτήριο Α')
- Βαθμίδα 1: τα μεγάλα ποσά
- Βαθμίδα 2: τα μεσαία ποσά
- Βαθμίδα 3: τα μικρά ποσά
Στη συνέχεια, οι επιστροφές κατατάσσονται σε βαθμίδες με βάση την χρονολογική τους ωρίμανση στις ακόλουθες τέσσερις βαθμίδες:
Ηλικία αιτήματος (Βαθμίδες) (Κριτήριο Β')
- Βαθμίδα 1: Άνω των 180 ημερών
- Βαθμίδα 2: Μεταξύ 91-180 ημερών
- Βαθμίδα 3: Μεταξύ 60-90 ημερών
- Βαθμίδα 4: Κάτω των 60 ημερών
Πίσω στην αρχή |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε τα σχόλια σας εδώ! Παρακαλούμε να είναι ευπρεπή!