Βρες στο logistika-grafeia : Φορολογία, Εργασιακά, Ασφαλιστικά, Λογιστικά θέματα

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Ε4 Συμπληρωματικός ωραρίου - Τροποποιητικός αποδοχών - Ετήσιος Συμπληρωματικός

  Δεν υπάρχουν σχόλια
1:07 μ.μ.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Ε4 | Συμπληρωματικός ωραρίου - Τροποποιητικός αποδοχών - Ετήσιος Συμπληρωματικός
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Ε4 Συμπληρωματικός ωραρίου - Τροποποιητικός αποδοχών - Ετήσιος Συμπληρωματικός

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Ε4 

Συμπληρωματικός ωραρίου - Τροποποιητικός αποδοχών - Ετήσιος Συμπληρωματικός  


Βουρβούλακας Νίκος

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΙΝΑΚΑ Ε4 Συμπληρωματικός ωραρίου - Τροποποιητικός αποδοχών - Ετήσιος Συμπληρωματικός

Read More

Κοινωνικός Τουρισμός - Διακοπές ΟΑΕΔ 2018

  Δεν υπάρχουν σχόλια
10:51 π.μ.

Κοινωνικός Τουρισμός - Διακοπές ΟΑΕΔ | Δικαιούχοι Κοινωνικού Τουρισμού 2018 - Διακοπές ΟΑΕΔ
Δικαιούχοι Κοινωνικού Τουρισμού 2018 - Διακοπές ΟΑΕΔ

Κοινωνικός Τουρισμός - Διακοπές ΟΑΕΔ 2018

Δικαιούχοι Κοινωνικού Τουρισμού 2018 - Διακοπές ΟΑΕΔ 

Βουρβούλακας Νίκος

Κοινωνικός Τουρισμός - Διακοπές ΟΑΕΔ

Δικαιούχοι Κοινωνικού Τουρισμού 2018 - Διακοπές ΟΑΕΔ

Read More

ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;

  Δεν υπάρχουν σχόλια
9:39 π.μ.

ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται; | ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;

ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;

ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;  

Βουρβούλακας Νίκος

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:  2018ΕλλαδαΕΝΦΙΑ,
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: 
Μείωση του φόρου εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής 5 ερωτήσεις και απαντήσεις | logistika-grafeia.blogspot.com
Τελευταία ενημέρωση: Ιούνιος 14, 09:30

ΕΝΦΙΑ 2018 - σε πόσους αυξάνεται ή μειώνεται;

Read More

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις

  Δεν υπάρχουν σχόλια
4:22 μ.μ.

Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις | Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις
Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις

Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις

Πολυνομοσχέδιο 2018 και φορολογικές διατάξεις  

Βουρβούλακας Νίκος

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:  2018δαπανες, Ελλαδα, ΕΛΠ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: 
Μείωση του φόρου εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής 5 ερωτήσεις και απαντήσεις | logistika-grafeia.blogspot.com
Τελευταία ενημέρωση: Ιούνιος 08, 16:30

Οι φορολογικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου:

Read More

ΠΟΛ.1044/2018 Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών

  Δεν υπάρχουν σχόλια
9:43 π.μ.

 ΠΟΛ.1044/2018  - Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών
ΠΟΛ.1044/2018 Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών

ΠΟΛ.1044/2018 Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων 

Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών  

Βουρβούλακας Νίκος
Τελευταία ενημέρωση: Ιούνιος 08, 10:00

ΠΟΛ.1044/2018 Χρόνος απόδοσης οφειλόμενων τελών χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών

Read More

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online

  Δεν υπάρχουν σχόλια
4:17 μ.μ.

https://logistika-grafeia.blogspot.com/2018/05/gdpr-ti-allazei-apo-simera-25-05-gia-ta-prosopika-dedomena-online.html
GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online | GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online 
GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online

GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online

«ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» -Έντυπο Ε3 καθώς και κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης  

Βουρβούλακας Νίκος

GDPR: Τι αλλάζει από σήμερα (25/05) για τα προσωπικά δεδομένα online

Τι είναι ο GDPR

Ο GDPR (General Data Protection Regulation General Data Protection Regulation ) - «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων» [Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016], αφορά στη διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντικαθιστά την προηγούμενη Νομοθεσία «Οδηγία 95/46/ΕΚ».

Read More

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

GDPR: Σύντομα στη Βουλή σχέδιο νόμου με εθνικά μέτρα εφαρμογής

  Δεν υπάρχουν σχόλια
3:41 μ.μ.

 GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις | Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR
GDBR στην Ευρώπη

GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις

Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR 

Βουρβούλακας Νίκος

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:  2018GDBR,
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: 
GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις
Τελευταία ενημέρωση: Μάϊος 04, 15:40

GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις

GDBR στην Ευρώπη

Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις


GDPR: Σύντομα στη Βουλή σχέδιο νόμου με εθνικά μέτρα εφαρμογής



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Αθήνα, 24/5/2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 24 Μαΐου 2018, στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή  του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, ημερίδα-εκδήλωση για τον νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDBR)-ηλεκτρονικό εμπόριο, σχετικά με τα δικαιώματα και  τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του νέου κανονισμού για προμηθευτές και καταναλωτές, ο οποίος τίθεται σε ισχύ από αύριο 25 Μαΐου 2018, καθώς τελειώνει σχετικά και η περίοδος χάριτος που είχε δοθεί από το 2016. Το συγκεκριμένο θέμα είχε συζητηθεί και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς στις 23 Μαρτίου.

Στον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή  κ. Δημήτρης Αυλωνίτης τόνισε  πως «η σημερινή εκδήλωση εκφράζει το δικό μας όραμα για το ΕΣΚΑ, μέσα από μια πρακτική σκοπιά, που δεν θα μας περιορίζει σε θεωρητικές συζητήσεις, αλλά θα προσφέρει λύσεις που αφορούν τον καταναλωτή και την επιχειρηματικότητα. Στην περίπτωση του Γενικού Κανονισμού  Προστασίας Δεδομένων στόχος είναι η αποθήκευση και αξιοποίηση των δεδομένων να γίνει με τρόπο που  διασφαλίζει την αποφυγή καταχρήσεων αλλά και τη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά».

Το νομοθετικό πλαίσιο του νέου κανονισμού (ΕΕ) 2016/679, τα δικαιώματα υποκειμένων και οι κυρώσεις παρουσιάστηκαν από τα μέλη και δικηγόρους της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Ευάγγελο Παπακωνσταντίνου και Εμμανουήλ Δημογεροντάκη, στα μέλη του ΕΣΚΑ, και τους εκπροσώπους Ενώσεων Καταναλωτών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων, Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), της Ελληνικής Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΠΑΜ), του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), που είχαν προσκληθεί σχετικά.

Στην ημερίδα παρευρέθηκαν ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λ. Ζαγορίτης και ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κ. Κων. Μενουδάκης ο οποίος ανέφερε ότι θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή σχέδιο νόμου με εθνικά μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού.

Από το Γραφείο Τύπου

Πηγή

Read More

GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις

  Δεν υπάρχουν σχόλια
3:38 μ.μ.

 GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις | Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR
GDBR στην Ευρώπη

GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις

Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR 

Βουρβούλακας Νίκος

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:  2018GDBR,
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: 
Μείωση του φόρου εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής 5 ερωτήσεις και απαντήσεις | logistika-grafeia.blogspot.com
Τελευταία ενημέρωση: Μάϊος 04, 15:30

GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις

GDBR στην Ευρώπη
Τι αλλάζει στα προσωπικά δεδομένα με το GDPR -10 ερωτήσεις-απαντήσεις


«Είναι τα προσωπικά δεδομένα σας. Πάρτε στα χέρια σας τον έλεγχό τους».

Αυτό θέλει να κασταστήσει σαφές η ΕΕ με τη νέα νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που τίθεται σε εφαρμογή από αύριο και αναμένεται να φέρει ανατροπές στην καθημερινότητα όλων.

Η νέα νομοθεσία που έχει γίνει γνωστή ως GDPR θα είναι ενιαία για όλη την ΕΕ και αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στον τομέα αυτό.

Στόχος του GDPR είναι η εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων, προκειμένου οι 250 εκατομμύρια καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη και γενικότερα οι πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τα online δεδομένα τους προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία άλλοι (συνήθως επιχειρήσεις και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) συλλέγουν και μοιράζονται με τρίτους (π.χ. διαφημιστικές εταιρείες).

Βαριές «καμπάνες» στους παραβάτες

Οι νέοι κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας θα είναι οι αυστηρότεροι στον κόσμο και προβλέπουν βαριές ποινές για τις εταιρείες που θα τους παραβιάσουν. Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας, δηλαδή περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση του Facebook. Οι ίδιοι κανόνες για την προστασία των δεδομένων των πολιτών και καταναλωτών θα ισχύουν για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, όπου και εάν βρίσκεται η έδρα τους.

Όταν επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένα, οι εταιρείες (τεχνολογίας, τράπεζες, ασφαλιστικές, υγείας, λιανεμπορίου κ.α.) πρέπει πλέον να παρέχουν σαφείς πληροφορίες για ποιούς σκοπούς τα χρησιμοποιούν, για πόσο χρονικό διάστημα τα αποθηκεύουν, σε ποιούς άλλους τα κοινοποιούν και εάν τα δεδομένα θα διαβιβασθούν εκτός της ΕΕ.

Οι εταιρείες πρέπει να παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας των υπεύθυνων για την επεξεργασία και προστασία των δεδομένων. Όλες αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να διατυπώνονται σε σαφή και απλή γλώσσα.

Δωρεάν πρόσβαση των χρηστών στα προσωπκά δεδομένα τους που έχουν συλλεχθεί

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα μπορούν να συλλέγονται και να αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας μόνο για σαφώς καθορισμένο σκοπό. Κατά τη συλλογή τους, οι εταιρείες θα ενημερώνουν για ποιό σκοπό θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα και θα διασφαλίζουν ότι δεν θα διατηρούνται περισσότερο χρόνο από όσο είναι αναγκαίο.

Οι χρήστες θα έχουν δικαίωμα να ζητήσουν δωρεάν πρόσβαση στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που διαθέτει ένας οργανισμός και να λάβουν αντίγραφο. Αν π.χ. κάποιος έχει αγοράσει μια συσκευή παρακολούθησης της φυσικής κατάστασής του και έχει εγγραφεί σε μια online εφαρμογή υγείας που παρακολουθεί τη δραστηριότητά του, μπορεί να ζητήσει από τον φορέα εκμετάλλευσης της εφαρμογής όλες τις πληροφορίες που έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία για το άτομό του (όπως οι καρδιακοί παλμοί, οι επιδόσεις του κ.α.).

Εφόσον κάποιος έχει αγοράσει προϊόντα από μια επιχείρηση λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο, μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία να του δώσει όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αυτή διατηρεί, ακόμη και των ημερομηνιών και των ειδών των αγορών του.

Ο χρήστης-καταναλωτής έχει επίσης το δικαίωμα αντίταξης στη λήψη online διαφημιστικού υλικού. Αν π.χ. αγόρασε εισιτήρια στο διαδίκτυο για μια μουσική συναυλία και στη συνέχεια βομβαρδίζεται με ηλεκτρονικές διαφημίσεις για εκδηλώσεις για τις οποίες δεν ενδιαφέρεται, μπορεί να ενημερώσει την εταιρεία ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων ότι δεν θέλει να λαμβάνει πια online διαφημιστικό υλικό και αυτή πρέπει αμέσως να σταματήσει να στέλνει ηλεκτρονικά μηνύματα.

Δέκα ερωτήσεις και απαντήσεις

Ακολουθούν δέκα ερωταπαντήσεις που θα βοηθήσουν τον καθένα να καταλάβει καλύτερα τις επερχόμενες αλλαγές.

    1. Τι αφορά και ποιούς καλύπτει ο νέος Κανονισμός;

Ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) της ΕΕ ρυθμίζει την επεξεργασία από άτομα, εταιρείες ή οργανισμούς των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν άτομα στην ΕΕ.

Δεν υπάγεται σε αυτόν η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αποθανόντων προσώπων ή νομικών προσώπων.

    2. Πότε δεν θα εφαρμόζεται ο κανονισμός;

Οι νέοι κανόνες δεν εφαρμόζονται σε δεδομένα που υποβάλλονται σε επεξεργασία από ένα άτομο για αυστηρά προσωπικούς λόγους ή για δραστηριότητες που διενεργούνται κατ' οίκον, εφόσον δεν συνδέονται με επαγγελματική ή εμπορική δραστηριότητα. Δεν θα εφαρμόζονται αν π.χ. ένα άτομο χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του βιβλίο διευθύνσεων για να προσκαλέσει φίλους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος σε μια γιορτή που διοργανώνει (ισχύει η εξαίρεση των οικιακών δραστηριοτήτων).

    3. Ποια θεωρούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα;

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο εν ζωή άτομο. Διαφορετικές πληροφορίες οι οποίες, εάν συγκεντρωθούν όλες μαζί, μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου ατόμου, αποτελούν επίσης δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα, έχουν κρυπτογραφηθεί ή για τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί ψευδώνυμα, αλλά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επαναταυτοποίηση ενός ατόμου, παραμένουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΓΚΠΔ.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα έτσι ώστε το άτομο να μην είναι ταυτοποιήσιμο, δεν θεωρούνται πλέον δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Για να είναι πραγματικά ανώνυμα τα δεδομένα, η ανωνυμοποίηση πρέπει να είναι μη αντιστρέψιμη.

Ο ΓΚΠΔ προστατεύει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ανεξάρτητα από την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την επεξεργασία τους. Είναι τεχνολογικά ουδέτερος και εφαρμόζεται τόσο στην αυτοματοποιημένη όσο και στη χειροκίνητη επεξεργασία. Επίσης, δεν έχει σημασία ο τρόπος που αποθηκεύονται τα δεδομένα - σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή.

    4. Ποια είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ποια όχι;

 Το όνομα και επώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός ταυτότητας, η προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail), o αναγνωριστικός αριθμός τραπεζικής κάρτας, τα δεδομένα τοποθεσίας (π.χ. GPS σε κινητό τηλέφωνο), η διεύθυνση διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP) και τα δεδομένα υγείας που φυλάσσονται από νοσοκομείο ή γιατρό.

Παραδείγματα δεδομένων που δεν θεωρούνται προσωπικού χαρακτήρα, είναι ο αριθμός μητρώου εταιρείας, η εταιρική ηλεκτρονική διεύθυνση του τύπου «πληροφορίες@εταιρεία.com» και κάθε είδους ανώνυμα δεδομένα.

    5. Τι αποτελεί επεξεργασία δεδομένων;

Ο όρος «επεξεργασία» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πράξεων που πραγματοποιούνται σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, είτε με χειροκίνητα είτε με αυτοματοποιημένα μέσα. Περιλαμβάνει τη συλλογή, καταχώριση, οργάνωση, διάρθρωση, αποθήκευση, προσαρμογή ή μεταβολή, ανάκτηση, αναζήτηση πληροφοριών, χρήση, κοινολόγηση με διαβίβαση, διάδοση ή κάθε άλλη μορφή διάθεσης, συσχέτιση ή συνδυασμό, περιορισμό, διαγραφή ή καταστροφή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Παραδείγματα επεξεργασίας αποτελούν η διαχείριση προσωπικού και η μισθοδοσία, η προσπέλαση/αναζήτηση πληροφοριών σε βάση δεδομένων επαφών που περιλαμβάνει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, η αποστολή διαφημιστικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, η δημοσίευση/ανάρτηση φωτογραφίας ενός ατόμου σε ιστότοπο, η αποθήκευση διευθύνσεων IP και η μαγνητοσκόπηση με τηλεόραση κλειστού κυκλώματος.

    6. Θα δει αλλαγές ο χρήστης στο Διαδίκτυο μετά τις 25 Μαΐου;

Όχι αισθητές. Μια αλλαγή για όσους ζουν στην ΕΕ, θα είναι ότι θα βλέπουν πια να τους «ακολουθούν» λιγότερες online διαφημίσεις μετά από κάποια ηλεκτρονική αγορά τους. Με τους νέους κανόνες, θα γίνει πιο δύσκολη η στοχευμένη ηλεκτρονική διαφήμιση που παίρνει «κατά πόδας» τον χρήστη από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα που επισκέπτεται, καθώς θα είναι πιο δύσκολο για τις εταιρείες να συλλέγουν και να πουλάνε πληροφορίες για τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, αφού πρώτα πάρουν την άδεια τους. Έτσι, η online διαφήμιση στην Ευρώπη θα τείνει να γίνει πιο γενική, όπως αυτή στην τηλεόραση, και όχι τόσο στοχευμένη όπως στις ΗΠΑ.

    7. Ποια θα είναι τα νέα δικαιώματα των χρηστών;

Θα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν σαφείς και κατανοητές πληροφορίες για το ποιός επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα τους και γιατί. Θα μπορούν να ζητούν από όλες τις εταιρείες να έχουν οι ίδιοι πρόσβαση και να μαθαίνουν ποιά ακριβώς στοιχεία οι εταιρείες διατηρούν γι' αυτούς.

Θα έχουν επίσης το δικαίωμα στη «λήθη», δηλαδή, αν θέλουν, θα απαιτούν αυτά τα δεδομένα να διαγραφούν από τις βάσεις δεδομένων των εταιρειών. Αυτό δεν θα αφορά μόνο τις εταιρείες τεχνολογίας (π.χ. Facebook ή Google), αλλά τράπεζες, καταστήματα λιανεμπορίου και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία ή οργανισμό κρατά προσωπικά δεδομένα, του εργοδότη συμπεριλαμβανομένου.

Για παράδειγμα, θα μπορεί κανείς, αν δεν είναι δημόσιο πρόσωπο, να ζητήσει από μία μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) να διαγράψει τους συνδέσμους (links), όπως ένα άρθρο εφημερίδας, που αναφέρονται σε μια προσωπική υπόθεση του παρελθόντος.

Αν, αντίστροφα, online προσωπικά δεδομένα χαθούν ή κλαπούν, η εταιρεία πρέπει μέσα σε 72 ώρες να ενημερώσει το άτομο και, αν δεν το κάνει, κινδυνεύει με πρόστιμο. Εάν κάποιος έχει υποστεί ζημία, μπορεί επίσης να ζητήσει αποζημίωση προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη. Με δεδομένες τις συχνές κυβερνοεπιθέσεις χάκερ κατά εταιρειών, γίνεται αντιληπτή η σημασία αυτού του δικαιώματος.

Αν ο χρήστης-πολίτης υποψιάζεται ότι γίνεται κατάχρηση στη συλλογή δεδομένων που τον αφορούν, μπορεί να προσφύγει στην αρμόδια εθνική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, η οποία υποχρεούται να ερευνήσει το ζήτημα. Οι πολίτες μπορούν να προσφύγουν και ομαδικά εναντίον κάποιας εταιρείας, κάτι που έως τώρα ήταν ασυνήθιστο στην Ευρώπη, αντίθετα με τις ΗΠΑ.

Οργανώσεις πολιτών μπορούν να προσφύγουν για λογαριασμό ομάδων πολιτών. Αν μία υπόθεση κερδηθεί, αναμένεται να δημιουργηθεί νομικό προηγούμενο και για άλλες υποθέσεις, κάτι που θα αναγκάσει τις εταιρείες να πάρουν το ζήτημα της ιδιωτικότητας πιο σοβαρά.

Επίσης, δίνεται το δικαίωμα της «φορητότητας δεδομένων», δηλαδή δεν θα επιτρέπεται τα δεδομένα ενός προσώπου να «κλειδώνονται» σε μια εταιρεία ή πάροχο υπηρεσιών. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να επιτρέπουν στο χρήστη-καταναλωτή να «κατεβάζει» τα προσωπικά δεδομένα του και να τα μεταφέρει σε ανταγωνιστική εταιρεία, είτε πρόκειται για οικονομικά στοιχεία από τράπεζα σε τράπεζα, είτε για τη μεταφορά μιας playlist τραγουδιών από το Spotify σε ανταγωνιστική μουσική υπηρεσία streaming.

    8. Οι χρήστες-καταναλωτές έχουν καταλάβει τι γίνεται;

Πολλοί όχι δυστυχώς. Ήδη αρκετές εταιρείες ενημερώνουν με e-mail και άλλους τρόπους τους χρήστες για τη νέα πολιτική τους σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, αλλά ο νόμος επιβάλλει οι όροι να είναι γραμμένοι απλά και όχι νομικίστικα, κάτι που συχνά δεν συμβαίνει. Επίσης οι εταιρείες πρέπει να δίνουν στον καθένα την επιλογή να μπλοκάρει τη συλλογή πληροφοριών που τον αφορούν. Όμως συχνά οι χρήστες συναινούν βιαστικά, χωρίς να καταλαβαίνουν και χωρίς να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες που έχουν.

    9. Εκτός από τους χρήστες, οι εταιρείες έχουν κάτι να ωφεληθούν από τους νέους κανόνες;

Οι εταιρείες πλέον θα έχουν να κάνουν όχι με μια γραφειοκρατική πανσπερμία διαφορετικών εθνικών κανονισμών, αλλά με ενιαίους πανευρωπαϊκούς και προβλέψιμους κανόνες. Αυτό θα διευκολύνει, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις διεθνείς ψηφιακές συναλλαγές και την επέκταση σε άλλες χώρες και νέες αγορές, ιδίως όσον αφορά τις μικρότερες εταιρείες. Οι κανόνες θα είναι ίδιοι για τις εγκατεστημένες στην ΕΕ εταιρείες και για όσες έχουν έδρα εκτός ΕΕ (π.χ. ΗΠΑ), αλλά λειτουργούν στην ΕΕ. Η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών χάρη στους νέους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων τελικά θα ωφελήσει οικονομικά τις εταιρείες.

    10. Πόσο αποτελεσματικός θα είναι ο νέος Κανονισμός στην πράξη;

Είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς, ίσως χρειασθούν χρόνια. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο αυστηρά οι εθνικές εποπτικές αρχές θα εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Δυστυχώς, μια πρόσφατη έρευνα του πρακτορείου Ρόιτερς μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών των χωρών της ΕΕ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλοί από αυτούς τους ανεξάρτητους φορείς δεν είναι έτοιμοι ακόμη.

Οι 17 από τις 24 Αρχές που απάντησαν, δήλωσαν ότι είτε δεν έχουν την αναγκαία χρηματοδότηση, είτε επαρκές προσωπικό, είτε τις αναγκαίες εξουσίες για να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Επιπλέον, σε αρκετές χώρες θα περάσουν μήνες, εωσότου οι κυβερνήσεις ενσωματώσουν το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό στην εθνική νομοθεσία τους. Οι περισσότερες Αρχές θα ανταποκριθούν στα παράπονα των πολιτών, αλλά ελάχιστες θα δράσουν αυτόβουλα για να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.

Ετσι, κρίσιμο ρόλο στην Ελλάδα και κάθε άλλη χώρα θα παίξει πόσο αποφασιστικά οι χρήστες-πολίτες θα διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και θα αξιοποιήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο. Τελικά, θα φανεί πόσο πράγματι νοιάζονται οι άνθρωποι για τα προσωπικά δεδομένα τους.

Read More

Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες

  Δεν υπάρχουν σχόλια
4:59 μ.μ.

 ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες | ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες
«ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» -Έντυπο Ε3 καθώς και κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης

ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες

ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες  

Βουρβούλακας Νίκος

Διαθέσιμη η εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων απόδοσης του περιβαλλοντικού τέλους πλαστικής σακούλας


ΑΑΔΕ: αναλυτικές οδηγίες για το «περιβαλλοντικό τέλος» στις πλαστικές σακούλες


Περιβαλλοντικό τέλος πλαστικής σακούλας

Από την υπηρεσία αυτή μπορείτε να υποβάλετε τη δήλωση απόδοσης περιβαλλοντικού τέλους πλαστικής σακούλας.

https://logistika-grafeia.blogspot.com/2018/05/aade-analytikes-odhgies-gia-periballontiko-telos-plastikes-sakoules.html

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης


Προθεσμίες
Ανά τρίμηνο:
Α΄ τρίμηνο (01/01 έως 31/03) μέχρι 30/04
Β΄ τρίμηνο (01/04 έως 30/06) μέχρι 31/07
Γ΄ τρίμηνο (01/07 έως 30/09) μέχρι 31/10
Δ΄ τρίμηνο (01/10 έως 31/12) μέχρι 31/01 του επόμενου έτους.
Εξαιρετικά, κατά την πρώτη εφαρμογή, η δήλωση του Α΄τριμήνου υποβάλλεται μέχρι 31/05/2018 (Ν.4537/2018 Άρθρο 119)

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις


ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1211/2017

ΘΕΜΑ: Παροχή οδηγιών για την αναγραφή του επιβαλλόμενου, στη διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών, περιβαλλοντικού τέλους επί των εκδιδόμενων παραστατικών πωλήσεων.

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε ότι έχει εκδοθεί η αριθμ. 180036/952/10.8.2017/ΦΕΚ 2812 Β' Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την οποία επιβάλλεται στους καταναλωτές η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους ανά τεμάχιο λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων. 

Σχετικά με την αναγραφή της αξίας του ως άνω περιβαλλοντικού τέλους στα παραστατικά πωλήσεων, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: 

1. Με τις διατάξεις της υποπαραγράφου 1.2 της παραγράφου 1 του άρθρου 3Α της υπόψη Κ.Υ.Α. καθορίζεται η υποχρέωση αναγραφής της αξίας του περιβαλλοντικού τέλους, η οποία ανέρχεται σε τρία (3) λεπτά, προ του Φ.Π.Α., από την 1η Ιανουαρίου 2018 και σε επτά (7) λεπτά, προ του Φ.Π.Α., από την 1η Ιανουαρίου 2019, με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης.


2. Κατόπιν των ανωτέρω, από την 1η Ιανουαρίου 2018, στα παραστατικά πωλήσεων (τιμολόγια πώλησης και στοιχεία λιανικής πώλησης) στα οποία αποτυπώνεται διακριτά η διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, πέραν των στοιχείων του υποχρεωτικού περιεχομένου βάσει των διατάξεων των άρθρων 9 και 12 του ν. 4308/2014, κατά περίπτωση, αναγράφεται, κατά τα οριζόμενα στην υπόψη Κ.Υ.Α. επιπλέον η αξία του επιβαλλόμενου περιβαλλοντικού τέλους προ του Φ.Π.Α., με κάθε πρόσφορο, αλλά σε κάθε περίπτωση διακριτό και ευανάγνωστο τρόπο,.

3. Ειδικά για την αναγραφή του περιβαλλοντικού τέλους στα στοιχεία λιανικής πώλησης, τα οποία υποχρεωτικά, βάσει των διατάξεων της παραγράφου 8 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014, εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες:

Α. Σε κάθε περίπτωση έκδοσης παραστατικών πώλησης με χρήση ΕΑΦΔΣΣ, κατά την διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, θα πρέπει, με μέριμνα του χειριστή, το περιβαλλοντικό τέλος να εμφανίζεται, διακριτά, ως πρόσθετο είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.) και με ποσότητα ισάριθμη της ποσότητας των διατεθέντων πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η παραπάνω διαδικασία, σκόπιμο είναι να γίνουν κατάλληλες ρυθμίσεις στην εφαρμογή εμπορικής διαχείρισης που εκδίδει τα παραστατικά, ώστε όταν διατίθεται μια λεπτή πλαστική σακούλα μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, να εμφανίζεται αυτόματα, ως παρελκόμενο είδος, το περιβαλλοντικό τέλος με Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Β. Στην περίπτωση έκδοσης αποδείξεων εσόδου με χρήση ΑΔΗΜΕ ή ΦΤΜ, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στον προγραμματισμό ειδών του ΦΗΜ, ώστε το περιβαλλοντικό τέλος να είναι ένα διακριτό είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), το οποίο θα ανήκει σε ένα νέο διακριτό «ΤΜΗΜΑ» με όνομα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ».

Κατά την διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, θα πρέπει, με μέριμνα του χειριστή, το περιβαλλοντικό τέλος να εμφανίζεται, διακριτά, ως πρόσθετο είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.) και με ποσότητα ισάριθμη της ποσότητας των διατεθέντων πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Ειδικά στην εξαιρετική περίπτωση έκδοσης αποδείξεων εσόδου με χρήση ΑΔΗΜΕ ή ΦΤΜ, που έχουν διαχείριση παρελκομένων ειδών και προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία, σκόπιμο είναι να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στον προγραμματισμό ειδών του ΦΗΜ, ώστε το περιβαλλοντικό τέλος να είναι ένα διακριτό είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), το οποίο θα ανήκει σε ένα νέο διακριτό «ΤΜΗΜΑ» με όνομα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ» και επιπλέον αυτό το είδος θα είναι παρελκόμενο της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων με ξεχωριστή τιμή. 

Με αυτές τις ρυθμίσεις, κατά την διάθεση λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, αυτόματα θα εμφανίζεται ως πωληθέν είδος και το περιβαλλοντικό τέλος.


Ο ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Read More

Απόδοση τέλους πλαστικής σακούλας

  Δεν υπάρχουν σχόλια
11:48 π.μ.

Απόδοση τέλους πλαστικής σακούλας  | - έντυπο απόδοσης τέλους πλαστικής σακούλας - οδηγίες σακούλας πλαστική απόδοσης τέλους 
- έντυπο απόδοσης τέλους πλαστικής σακούλας - οδηγίες σακούλας πλαστική απόδοσης τέλους

Απόδοση τέλους πλαστικής σακούλας 

- έντυπο απόδοσης τέλους πλαστικής σακούλας - οδηγίες σακούλας πλαστική απόδοσης τέλους   

Βουρβούλακας Νίκος

Απόδοση τέλους πλαστικής σακούλας - έντυπο απόδοσης τέλους πλαστικής σακούλας - οδηγίες σακούλας πλαστική απόδοσης τέλους 

Read More

Ακολουθήστε μας στα social media

Τα λογιστικά γραφεία που σε προσέχουν!

Πως θα βρείτε το λογιστικό γραφείο στο χάρτη

Χάρτης λογιστικού γραφείου