Βρες στο logistika-grafeia : Φορολογία, Εργασιακά, Ασφαλιστικά, Λογιστικά θέματα

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ 2019 | υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

  Δεν υπάρχουν σχόλια

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ 2019 | υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ 2019 | υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ | υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ σχετικά με την υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:    2019aade, myf, faq,
Τελευταία ενημέρωση: Μάρτιος 7, 10:50
Nexus Management Consultants

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις ΜΥΦ | υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

https://www.taxheaven.gr

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Από την υπηρεσία αυτή μπορεί να γίνει η υποβολή καταστάσεων (πελατών – προμηθευτών) φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση πληροφοριών μέσω φόρμας ή με αποστολή αρχείου.

→ Για τροποποίηση ή και διαγραφή λανθασμένων εγγραφών μέσα από την εφαρμογή (μέσω φόρμας), διαβάστε την ερώτηση 12 στις συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις.
(Ενημέρωση εφαρμογής ΜΥΦ 22/09/2016):
1. Στην κατηγορία «Δαπάνες» υπάρχει πλέον η δυνατότητα καταχώρησης αρνητικών συνόλων.
2. Στην κατηγορία «Συγκεντρωτικές Εξόδων» επιτρέπεται πλέον η καταχώρηση δύο γραμμών στο ίδιο ΑΦΜ όταν υπάρχει η διάκριση υπόχρεος «ναι», υπόχρεος «όχι».

→ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις(Ενημερωμένες 05-04-2017)


Γενικές ερωτήσεις


1. Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτών των καταστάσεων;


Η κατάσταση περιέχει συγκεντρωτικά στοιχεία εκδοθέντων και ληφθέντων τιμολογίων και συγκεντρωτικά στοιχεία λιανικών πωλήσεων και δαπανών.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε εγγραφή με τιμολόγια περιέχει: Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενου, Περίοδο που Αφορά, Πλήθος Τιμολογίων, Καθαρή Αξία, Φ.Π.Α., ενώ οι εγγραφές λιανικών συναλλαγών και δαπανών είναι παρόμοιες, χωρίς Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενου.

2. Θα υπάρχει όριο αξίας πάνω από το οποίο θα ισχύει η υποχρέωση υποβολής;


Όλες οι συναλλαγές ανεξαρτήτως αξίας πρέπει να υποβάλλονται.

3. Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία στην οποία θα υποβάλλονται οι καταστάσεις αυτές;

Δείτε την εγκύκλιο ΠΟΛ.1051/2016.

4. Καταργείται η μέχρι τώρα διαδικασία ετήσιας υποβολής αρχείου συγκεντρωτικών καταστάσεων (Δ1-Δ2) με τις προδιαγραφές που ίσχυαν έως τώρα;

Παραμένει η υποχρέωση ετήσιας συγκεντρωτικής για τις συναλλαγές του 2013 στο παλαιό σύστημα (Δ1-Δ2) και με τον παλαιό μορφότυπο. Για τις συναλλαγές του 2014 και των επομένων ετών προφανώς καταργείται η ετήσια διαδικασία.

5. Οι χονδρικές συναλλαγές θα καταχωρούνται αναλυτικά ανά Α.Φ.Μ., δηλαδή κάθε παραστατικό ξεχωριστά ή συγκεντρωτικά;

Η υποχρέωση για τις χονδρικές συναλλαγές είναι συγκεντρωτικές εγγραφές ανά Α.Φ.Μ., αλλά αθροίζονται ξεχωριστά τα πιστωτικά τιμολόγια σε διακριτή εγγραφή ανά Α.Φ.Μ. επιλέγοντας «Πιστωτικό». Το σύστημα υποδέχεται και αναλυτικά στοιχεία ανά παραστατικό μόνο για την κατηγορία «Τιμολόγια Εσόδων» και δημιουργεί τα συγκεντρωτικά.

6. Ποιοι είναι οι τρόποι υποβολής; Μπορεί να γίνει αυτόματα;

Δίνονται πολλαπλές δυνατότητες (xml upload, web service, φόρμα για χειροκίνητη υποβολή, χρήση αναβαθμισμένου οδηγού Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.) ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις. Όποιον τρόπο και να επιλέξει για τη διαβίβαση των συναλλαγών, συνιστάται να μπαίνει ο διαχειριστής ή ο εξουσιοδοτημένος λογιστής τακτικά στο σύστημα για να ελέγχει και να τροποποιεί την κατάστασή της ώστε να ελαχιστοποιούνται οι αποκλίσεις με τους αντισυμβαλλόμενους.

7. Αν επιθυμώ να την υποβάλλει ο λογιστής μου, πρέπει να του δώσω τους κωδικούς μου; 

Ισχύει η ίδια εξουσιοδότηση μέσω TAXISnet όπως για τις ετήσιες συγκεντρωτικές καταστάσεις (έντυπα Δ1-Δ2).

8. Εάν κάποιος επαγγελματίας ή εταιρία δεν εκδώσει τιμολόγια για κάποια περίοδο, δηλώνει μηδενική μηνιαία κατάσταση ή δεν υποβάλλει καθόλου;

Δεν υπάρχει υποχρέωση να υποβάλει μηδενική δήλωση αν δεν έχει εκδώσει τιμολόγια και δεν έχει λιανικές πωλήσεις. Συνίσταται να ελέγχει στην εφαρμογή αν οι αντισυμβαλλόμενοί του δημιουργήσουν συναλλαγές στον Α.Φ.Μ. του.

9. Με ποιον τρόπο θα υποβάλλονται οι εκπρόθεσμες ή διορθωτικές καταστάσεις;

Το σύστημα επιτρέπει την υποβολή εκπρόθεσμων καταστάσεων. Η υποβολή πραγματοποιείται με όμοιο τρόπο με την υποβολή των εμπροθέσμων.

10. Θα υπάρχουν ακυρωτικές εγγραφές;

Δεν υπάρχουν ακυρωτικές, θα πρέπει απλά να τροποποιούνται ή να διαγράφονται οι ανάλογες εγγραφές (βλέπε ερώτηση 12 του παρόντος).

11. Αν μια εταιρία απαλλάσσεται από Φ.Π.Α., θα υποβάλλει στοιχεία; Και τι πρέπει να κάνουν οι αντισυμβαλλόμενοί της;

Ναι θα υποβάλλει, η υποχρέωση υποβολής είναι ανεξάρτητη της απαλλαγής Φ.Π.Α. Οι αντισυμβαλλόμενοι δηλώνουν ό,τι αναγράφεται στα ανάλογα παραστατικά.

12. Πως μπορώ να τροποποιήσω ή και να διαγράψω λανθασμένες εγγραφές μέσα από την εφαρμογή (μέσω φόρμας);

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Η υποβολή μέσα από την εφαρμογή (μέσω φόρμας), δεν υποστηρίζει την εισαγωγή υποκαταστήματος. Επομένως αν ήδη έχετε υποβάλει μέσω αρχείου τις εγγραφές ξεχωριστά ανά υποκατάστημα και στη συνέχεια υποβάλετε μέσω φόρμας οποιαδήποτε εγγραφή, τότε στο πεδίο «Υποκατάστημα» στα «Εγκεκριμένα» θα συμπληρωθεί αυτόματα το κενό, με συνέπεια να σβηστούν όλες οι εγκεκριμένες εγγραφές που είχατε υποβάλει, αφού το κενό στο πεδίο «Υποκατάστημα» θεωρείται μία συνολική υποβολή (για την έδρα μαζί με όλα τα υποκαταστήματα). Διακρίνουμε τις εξής περιπτώσεις:
1. Τροποποίηση ή/και διαγραφή μιας ή περισσοτέρων εγγραφών μιας περιόδου
2. Διαγραφή όλων των λανθασμένων εγγραφών μιας περιόδου
3. Διαγραφή όλων των λανθασμένων εγγραφών μιας περιόδου και ταυτόχρονη εισαγωγή νέων εγγραφών.

Αναλυτικά:

1. Η τροποποίηση ή/και διαγραφή μιας ή περισσοτέρων εγγραφών μιας περιόδου μπορεί να γίνει μέσα από την εφαρμογή ξεχωριστά για κάθε κατηγορία ως εξής:
α' τρόπος: Επιλέγοντας «Κατηγορία», «Περίοδο» και «Κατάσταση: Εγκεκριμένα» και πατώντας στο εικονίδιο τροποποίησης δίπλα από την κάθε εγγραφή, εισάγουμε τις συνολικές αξίες και πλήθος*. Για διαγραφή αρκεί να μηδενιστούν οι αξίες (καθαρό ποσό και Φ.Π.Α.) και εισάγουμε πλήθος* παραστατικών 1. Δεν υπάρχει πρόβλημα αν παραμένουν εγγραφές με μηδενικές αξίες. 
β' τρόπος: Επιλέγοντας «Κατηγορία», «Περίοδο» και «Κατάσταση: Πρόχειρα»,
εισάγουμε νέες εγγραφές με το συνολικό ποσό και πλήθος*. Για διαγραφή αρκεί να εισάγουμε εγγραφές με μηδενικές αξίες και πλήθος* 1, οι οποίες για τον ίδιο Α.Φ.Μ. και περίοδο, θα αντικαταστήσουν τις ήδη υπάρχουσες εγγραφές. Στη συνέχεια επιλέγοντας «Υποβολή», στο μήνυμα που εμφανίζεται επιλέγουμε «Επιβεβαίωση», χωρίς να επιλέξουμε τη φράση «Διαγραφή και Εισαγωγή όλων των υποβληθέντων» η οποία διαγράφει όλες τις ήδη εγκεκριμένες εγγραφές της περιόδου.
2. Η διαγραφή όλων των λανθασμένων εγγραφών μιας περιόδου (περιπτώσεις με μεγάλο πλήθος) μπορεί να γίνει πιο εύκολα μέσα από την εφαρμογή ξεχωριστά για κάθε κατηγορία ως εξής:
--> Επιλέγοντας «Κατηγορία», «Περίοδο» και «Κατάσταση: Πρόχειρα», εισάγουμε μία εγγραφή με αξίες 0 και πλήθος* 1 με αντισυμβαλλόμενο** τον ίδιο τον Α.Φ.Μ. του υποβάλλοντος. Στη συνέχεια επιλέγοντας «Υποβολή», στο μήνυμα που εμφανίζεται επιλέγουμε τη φράση «Διαγραφή και Εισαγωγή όλων των υποβληθέντων» η οποία διαγράφει όλες τις ήδη εγκεκριμένες εγγραφές της περιόδου και τέλος επιλέγουμε «Επιβεβαίωση».
3. Η διαγραφή όλων των λανθασμένων εγγραφών μιας περιόδου και η ταυτόχρονη εισαγωγή νέων εγγραφών, μπορεί να γίνει μέσα από την εφαρμογή ξεχωριστά για κάθε κατηγορία ως εξής:
--> Επιλέγοντας «Κατηγορία», «Περίοδο» και «Κατάσταση: Πρόχειρα», εισάγουμε όλες τις σωστές εγγραφές με τις συνολικές αξίες και πλήθος*. Στη συνέχεια επιλέγοντας «Υποβολή», στο μήνυμα που εμφανίζεται επιλέγουμε τη φράση «Διαγραφή και Εισαγωγή όλων των υποβληθέντων» και τέλος επιλέγουμε «Επιβεβαίωση».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Έπειτα από κάθε έγκριση μιας υποβολής, ελέγχουμε τι έχουμε συγκεντρωτικά υποβάλει μέχρι εκείνη την στιγμή, επιλέγοντας «Κατηγορία», «Περίοδο» και «Κατάσταση: Εγκεκριμένα».
*Στην κατηγορία «Λιανικές Συναλλαγές» και «Δαπάνες» δεν υπάρχει προς καταχώριση πεδίο «Πλήθος»
**Στην κατηγορία «Λιανικές Συναλλαγές» και «Δαπάνες» δεν υπάρχει προς καταχώριση πεδίο «Α.Φ.Μ.».
Για τις αντίστοιχες τροποποιήσεις ή και διαγραφές με υποβολή αρχείου, ενημερωθείτε με τις ερωτήσεις 5 έως και 14 στις Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις δημιουργίας αρχείου.

13. Όσον αφορά στις λιανικές πωλήσεις, στην περίπτωση που μια επιχείρηση έχει περισσότερες από μία ταμειακές μηχανές, τα στοιχεία θα αποστέλλονται ανά εταιρεία συγκεντρωτικά ή ανά ταμειακή μηχανή;

Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ταμειακών μηχανών (Φ.Τ.Μ.), καταχωρούνται με μία εγγραφή ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. ή συγκεντρωτικά με τα λοιπά στοιχεία λιανικών συναλλαγών της περίπτωσης 2β' του άρθρου 3 της ΠΟΛ.1022/2014. (Βλέπε σχετικά την παρ. 1. της ΠΟΛ.1092/2015).

14. Πως υποβάλλονται οι λιανικές πωλήσεις μέσω φόρμας;
Οι λιανικές πωλήσεις υποβάλλονται μέσω φόρμας ως εξής:
α) Για τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται χειρόγραφα ή μηχανογραφικά
(Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων), συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, καθώς και φορολογικά στοιχεία που εκδόθηκαν για αυτοπαραδόσεις αγαθών ή ιδιοχρησιμοποιήσεις υπηρεσιών, υποβάλλονται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου στην επιλογή «Χωρίς ταμειακή».
β) Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ταμειακών μηχανών (Φ.Τ.Μ.), υποβάλλονται ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. ή συγκεντρωτικά με τα λοιπά στοιχεία λιανικών συναλλαγών της ανωτέρω περίπτωσης α) στην επιλογή «Όλες οι ταμειακές» ή «Χωρίς ταμειακή». (Βλέπε σχετικά την παρ. 1. της ΠΟΛ.1092/2015).

15. Πως υποβάλλονται οι Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών σε ιδιώτες;

Πρόκειται για λιανικές συναλλαγές και υποβάλλονται με τον ανάλογο τρόπο (βλέπε ερώτηση 14).

16. Οι πιστωτικές ΑΠΥ πώς υποβάλλονται;

Επειδή πρόκειται για λιανικές συναλλαγές, οι πιστωτικές ΑΠΥ συμψηφίζονται με τις χειρόγραφες και τις εκτός ταμειακής συναλλαγές και υποβάλλονται στην επιλογή «(Χωρίς ταμειακή)».

17. Όσον αφορά στα έξοδα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις από Δ.Ε.Η., Ε.ΥΔ.ΑΠ., τηλεπικοινωνίες και άλλες ΔΕΚΟ, θα συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις και με ποιο τρόπο;

Δείτε παράγραφο 1γ της ΠΟΛ.1072/2014 Τροποποίηση της απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1022/17.1.2014 (ΦΕΚ 179 Β') «Υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων, για διασταύρωση πληροφοριών» και ΠΟΛ.1149/16-05-2014.
Τα φορολογικά στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος (μόνο Δ.Ε.Η.), τις πωλήσεις ύδατος μη ιαματικού και την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, δεν συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις πελατών που υποβάλλουν οι εκδότες αυτών, ενώ οι λήπτες, υποβάλλουν στην κατάσταση προμηθευτών, τα στοιχεία αυτά, συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου (εκδότη), στις οποίες, επίσης, δεν καταχωρούνται το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), καθώς και το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Α.), που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η.

18. Σε περίπτωση που ένας υπόχρεος λάβει ένα τιμολόγιο καθυστερημένα (π.χ. λόγω ταχυδρομείου), με τι περίοδο αναφοράς το καταχωρεί στο σύστημα;

Ο κανόνας είναι ότι το παραστατικό πρέπει να καταχωρηθεί στην περίοδο σύμφωνα με την ημερομηνία έκδοσης.

19. Μπορεί ένας υπόχρεος να επιλέξει να μη στέλνει πιστωτικά (credit εγγραφές), αλλά να βάζει απευθείας την καθαρή θέση με κάθε αντισυμβαλλόμενο;

Όχι, υποχρεωτικά τα παραστατικά αντίστροφης αξίας αθροίζονται ξεχωριστά σε διακριτή εγγραφή. 

20. Σε περιπτώσεις τιμολογίων με εισφορές, παρακρατήσεις ή άλλους φόρους, τι «καθαρό ποσό» δηλώνεται;

Δείτε εγκύκλιο ΠΟΛ.1078/2014 (παράγραφος 2).

21. Στα έξοδα ο Φ.Π.Α. όπως προκύπτει από τα φορολογικά στοιχεία μπορεί να διαφέρει από τον Φ.Π.Α. που τελικά εκπίπτει ο λήπτης. Τι συμπληρώνεται στην κατάσταση, δεδομένου ότι θα υπάρχει διασταύρωση με τις δηλώσεις Φ.Π.Α.;

Για τις χονδρικές πρώτα ζητείται η συμφωνία των αντισυμβαλλομένων και μετά η συμφωνία με τη δήλωση Φ.Π.Α. Άρα όπου διασταυρώνεται πληροφορία στο σύστημαΜΥΦ, συμπληρώνεται αυτό που γράφει το παραστατικό, ενώ αυτό που εκπίπτει δηλώνεται στην περιοδική Φ.Π.Α.

22. Υπάρχει οριστικοποίηση της κατάστασης;

Η κατάσταση δεν οριστικοποιείται, αλλά δύναται να τροποποιείται.

23. Αυτοτιμολόγηση, όπου εκδότης είναι ο ίδιος ο λήπτης που εκδίδει τιμολόγιο για λογαριασμό του προμηθευτή του. Ποιος δηλώνει και τι;

Δείτε εγκύκλιο ΠΟΛ.1078/2014 (παράγραφος 3.3).

24. Σε περίπτωση ανάθεσης τιμολόγησης, π.χ. ελληνικό υποκατάστημα πολυεθνικής που δεν τιμολογεί απευθείας, αλλά εκδίδει τιμολόγια μέσω της μητρικής (με τη διαδικασία της ανάθεσης), παραμένει η υποχρέωση υποβολής;

Δείτε εγκύκλιο ΠΟΛ.1078/2014 (παράγραφος 3.3).

25. Εταιρίες που αποτελούν Φορολογικούς Αντιπρόσωπους εταιριών του εξωτερικού: Ειδικότερα στις περιπτώσεις που εκδίδονται τιμολόγια από φορολογικό αντιπρόσωπο για πωλήσεις που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα για λογαριασμό πελάτη τους πώς θα διαχωρίζονται τα έσοδα του φορολογικού αντιπροσώπου από τα έσοδα του πελάτη τους;


Βλέπε ΠΟΛ.1078/2014.

26. Εταιρίες που είναι VAT registered στην Ελλάδα κατά ΠΟΛ.1113/2013 είναι υπόχρεοι;

Ναι.

27.  Σε ποιους αφορά η ένδειξη «Μη Υπόχρεου» που δηλώνεται στα έξοδα;

Αφορά συναλλαγές με μη υπόχρεους υποβολής κατάστασης πελατών.

28. Τα τιμολόγια αγορών από ιδιώτες περιλαμβάνονται κανονικά στα έξοδα με τον Α.Φ.Μ. του ιδιώτη;

Ναι, με την ένδειξη «Μη Υπόχρεου».

29. Τι ισχύει σε ειδικές περιπτώσεις, όπου τα τιμολόγια που εκδίδονται προσμετρούνται και στις αποδείξεις λιανικής (εκδίδονται σε αντικατάσταση των αποδείξεων);

Δείτε εγκύκλιο ΠΟΛ.1078/2014 (παράγραφος 3.3). Θα δηλωθούν μια φορά στη χονδρική και θα αφαιρεθούν από τη λιανική (από το πεδίο που αθροίζονται οι χειρόγραφες λιανικές).

30. Θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής ανά υποκατάστημα;

Ναι, μια επιχείρηση μπορεί να υποβάλλει ανά υποκατάστημα εφόσον το επιλέξει, αποκλειστικά με μεταφόρτωση αρχείου - upload xml. Εφόσον κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας, δε θα μπορεί να υποβάλλει συνολικά.

31. Υποβάλλονται συναλλαγές με αντισυμβαλλόμενους στο εξωτερικό;

Όχι, υποβάλλονται χονδρικές συναλλαγές μόνο με ελληνικά ενεργά Α.Φ.Μ.

32. Στο Ιστορικό εμφανίζονται πολλές εγκεκριμένες και απορριπτέες υποβολές, ποια είναι η κατάσταση που ισχύει; Πως βλέπω ποιες εγγραφές έχει κρατήσει το σύστημα αν έχω κάνει λάθος ή έχω υποβάλλει πολλές φορές το ίδιο;

Η κατάσταση που έχει σημασία και είναι έγκυρη φορολογικά προκύπτει μόνο από τις «Εγκεκριμένες» εγγραφές σε κάθε κατηγορία (Έσοδα-Έξοδα-Λιανικές-Δαπάνες) ανεξαρτήτως υποβολών. Οι τρέχουσες «Εγκεκριμένες» εγγραφές σε Έσοδα-Έξοδα είναι και οι μόνες που γίνονται ορατές στους αντισυμβαλλόμενούς σας.

33. Εξαιρούνται οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους από την υποβολή καταστάσεων;

Ναι, εξαιρούνται οι υποκείμενες στο ειδικό συνταγματικό καθεστώς Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1201/2014.

34. Έχω επιλέξει στην κατηγορία «Λιανικές Συναλλαγές» υποβολή ανά αριθμό μητρώου της ταμειακής για Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ. και ΑΔΗΜΕ Ταξιμέτρων. Μπορώ;

Όχι, οι Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ. ή ΑΔΗΜΕ Ταξιμέτρων, υποβάλλονται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου στην επιλογή «Χωρίς ταμειακή» και όχι ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. (παρ.3.1.2.β της ΠΟΛ.1078/2014)


Οι παρακάτω συχνές ερωτήσεις αφορούν όσους δημιουργούν αρχείο για τις υποβολές τους. Αν χρησιμοποιείτε τη φόρμα εισαγωγής μέσα στη διαδικτυακή εφαρμογή, μπορείτε ασφαλώς να τις αγνοήσετε.

(Ενημερωμένες 06-04-2017)

1. Τι είδος αρχείου γίνεται δεκτό; Υπάρχουν περιορισμοί;


Ο μόνος τύπος αρχείου που γίνεται δεκτός από την εφαρμογή είναι xml. Το σύστημα υποστηρίζει συμπίεση zip, συγκεκριμένα:
• Web Service: υποστηρίζεται μόνο zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip).
• Web Upload: υποστηρίζεται και xml αρχείο και zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip).
Το μέγιστο μέγεθος αρχείου που υποστηρίζεται είναι 4ΜΒ.

2. Ο υπόχρεος μπορεί να στείλει στοιχεία αποσπασματικά με διαφορετικά αρχεία (πχ. χωριστά τα στοιχεία πωλήσεων και με άλλο αρχείο τα στοιχεία αγορών);


Ναι, χωρίς περιορισμούς.

3. Κάθε αρχείο μπορεί να έχει ένα ή περισσότερα πακέτα-packages, δηλαδή δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται όλα τα πακέτα (π.χ. με μηδενικές τιμές);


Ναι, δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες συναλλαγών.

4. Υποστηρίζεται «υβριδική» ενημέρωση, όπου ο ίδιος υπόχρεος μπορεί να στέλνει αναλυτικά στοιχεία για ένα αντισυμβαλλόμενο και συγκεντρωτικά για έναν άλλο;

Ναι, με χρησιμοποίηση ξεχωριστών αρχείων.

5. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με action "replace";

Το replace διαγράφει όλες τις εγγραφές στην κατηγορία που εξασκείται (revenuelnvoices, groupedRevenues, groupedExpenses, groupedCashRegisters) για την περίοδο, και άρα στο replace πρέπει να συμπεριληφθούν όλες οι εγγραφές της κατηγορίας για την περίοδο ξανά, έστω κι αν χρειάζεται να διορθωθεί μόνο μια εγγραφή.
Αν χρησιμοποιείται η δυνατότητα ξεχωριστής υποβολής ανά υποκατάστημα, το replace θα διαγράψει μόνο τις εγγραφές στην περίοδο που αφορούν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

6. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιλογή "replace" για να αποσταλούν εγγραφές συνολικά (συγκεντρωτικά ή αναλυτικά) για πρώτη φορά για μια περίοδο;

Ναι.

7. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με action "incremental";

Το incremental εκτελεί τροποποίηση εσόδων ή εξόδων μόνο για τους Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενων που υπάρχουν στο xml αρχείο που περιέχεται, επομένως δεν τροποποιεί το σύνολο των εγγραφών της κατηγορίας για την οποία εξασκείται στην περίοδο αναφοράς. Στην περίπτωση του incremental όταν επιθυμούμε να υποβάλλουμε νέα τιμολόγια για έναν Α.Φ.Μ., θα πρέπει να συμπεριλάβουμε/συναθροίσουμε για τον συγκεκριμένο Α.Φ.Μ. ξανά όλα τα τιμολόγια στην περίοδο αναφοράς. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί το incremental και για τις λιανικές πωλήσεις - groupedCashRegisters (όπου αντί για Α.Φ.Μ., βάση είναι ο κωδικός ταμειακής), αλλά και για τα αναλυτικά τιμολόγια - revenuelnvoices.

8. Σε περίπτωση που από λάθος έχει κατατεθεί ένα τιμολόγιο για έναν αντισυμβαλλόμενο, ενώ θα έπρεπε να μην υπάρχει εγγραφή γι' αυτόν, πώς διορθώνεται;

Μπορείτε να υποβάλετε νέα συγκεντρωτική του ίδιου τύπου (έσοδο ή έξοδο) με action "incremental", μηδενικές αξίες για τον συγκεκριμένο αντισυμβαλλόμενο και πλήθος παραστατικών 1 (κατά σύμβαση). Δεν υπάρχει πρόβλημα αν παραμένουν εγγραφές αντισυμβαλλόμενων με μηδενικές αξίες.

9. Ένα αρχείο μπορεί να περιέχει το σύνολο των εγγραφών για μια περίοδο με λογική replace ώστε να γίνεται εξ αρχής ενημέρωση και ταυτόχρονα να έχει ένα package για άλλη περίοδο που να είναι incremental;

Όχι, πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο αρχείο για διαφορετική περίοδο.

10. Το otherExpenses αντιμετωπίζεται πάντα με τη λογική το full replace για την περίοδο που αφορά (είναι το μόνο που δεν υποστηρίζει action);

Ναι.

11. Στην περίπτωση αποστολής αναλυτικών στοιχείων, θεωρητικά μπορεί να προκύψει η περίπτωση να συμπίπτει το unique_id διαφορετικών παραστατικών στην ίδια περίοδο (π.χ. έκδοση από 2 διαφορετικά υποκαταστήματα ή ακόμα μπορεί να συμπίπτει ο αριθμός ενός τιμολογίου με ένα τιμολόγιο / δελτίο αποστολής). Είναι αποδεκτό ή πρέπει να το αντιμετωπίσει ο αποστολέας;

Είναι αποδεκτό, το unique_id είναι απλά πληροφοριακό στοιχείο για τον υπόχρεο, δεν αξιοποιείται ούτε ελέγχεται από το σύστημα.

12. Πότε και πώς συμπληρώνεται το πεδίο υποκατάστημα;

Το υποκατάστημα συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται η δυνατότητα, αλλιώς αφήνεται κενό (που σημαίνει συνολική υποβολή για τον Α.Φ.Μ.). Υποβολή ανά υποκατάστημα αποκλείει τη συνολική υποβολή και αντίστροφα. Εφόσον συμπληρώνεται, το περιεχόμενο είναι ένας αριθμός από 0 (που σημαίνει έδρα) έως 9999, όπως τα έχει δηλώσει η επιχείρηση στο TAXIS (το λογιστήριο οφείλει να γνωρίζει), και όπως τα υπέβαλλε και στην ετήσια κατάσταση πελατών-προμηθευτών. Σημειώνεται ότι μπορεί να μην είναι συνεχόμενοι αριθμοί, εφόσον ορισμένα υποκαταστήματα μπορεί να απενεργοποιηθούν.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η υποβολή μέσα από την εφαρμογή (μέσω φόρμας), δεν υποστηρίζει την εισαγωγή υποκαταστήματος. Επομένως αν ήδη έχετε υποβάλλει μέσω αρχείου τις εγγραφές ξεχωριστά ανά υποκατάστημα και στη συνέχεια υποβάλετε μέσω φόρμας οποιαδήποτε εγγραφή, τότε στο πεδίο «Υποκατάστημα» στα «Εγκεκριμένα» θα συμπληρωθεί αυτόματα το κενό, με συνέπεια να σβηστούν όλες οι εγκεκριμένες εγγραφές που είχατε υποβάλλει, αφού το κενό στο πεδίο «Υποκατάστημα» θεωρείται μία συνολική υποβολή (για την έδρα μαζί με όλα τα υποκαταστήματα).

13. Πως μπορώ να δοκιμάσω αν το αρχείο μου είναι αποδεκτό;

Δεν παρέχεται περιβάλλον δοκιμών. Μπορείτε να υποβάλετε αν θέλετε δοκιμαστικά στο παραγωγικό με τους κωδικούς σας TAXISnet, και μετά να διαγράψετε τις αποδεκτές εγγραφές όπως παρακάτω. Οι απορριφθείσες δοκιμαστικές υποβολές δεν έχουν σημασία.

14. Πως μπορώ να διαγράψω όλες τις εγγραφές μιας περιόδου;

Αρκεί να στείλετε ένα αρχείο με action replace σε όλες τις κατηγορίες και με μηδενικές εγγραφές. Στα έσοδα και στα έξοδα που απαιτείται αντισυμβαλλόμενος, μπορείτε να βάλετε κατά σύμβαση μια εγγραφή με αντισυμβαλλόμενο τον Α.Φ.Μ. του ίδιου του υπόχρεου, πλήθος παραστατικών 1, και μηδενικές αξίες.

15. Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω το Web Service για να υποβάλλω;

Ο κάθε υπόχρεος εφόσον επιθυμεί να υποβάλει κάνοντας χρήση του REST Web Service πρέπει να εκδώσει ειδικούς κωδικούς, δηλαδή ειδικά username/password συσχετισμένα με τον Α.Φ.Μ. του και μόνο γι' αυτή τη χρήση: τις "Υποβολές ΜΥΦ". Η έκδοση των ειδικών κωδικών γίνεται από την εφαρμογή "Διαχείριση Ειδικών Κωδικών", στην οποία συνδέεται με τους κωδικούς TAXISnet που διαθέτει: https://www1.gsis.gr/sgsisapps/tokenservices
Στην περίπτωση Φυσικού Προσώπου, η έκδοση των ειδικών κωδικών γίνεται από τον ίδιο τον υπόχρεο, ενώ στην περίπτωση Νομικού Προσώπου γίνεται αποκλειστικά από Φυσικό Πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί ως «Εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου» μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων του TAXISnet.
Σημειώνεται ότι μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων του TAXISnet, ένα Νομικό Πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να εξουσιοδοτήσει περισσότερα από ένα Φυσικά Πρόσωπα ως εκπροσώπους του, εκχωρώντας τους πλήρη πρόσβαση στις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου στην εφαρμογή TAXISnet. Η ανάκληση αυτής της εξουσιοδότησης δεν επηρεάζει την ισχύ των ειδικών κωδικών ΜΥΦ που έχουν ήδη εκδοθεί.
Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν μόνο να δουν το username (αλλά όχι το password) του ζεύγους των ειδικών κωδικών που έχει εκδοθεί για λογαριασμό τους, από τους εκπροσώπους τους, μέσω της εφαρμογής Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών στην ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί.
Από κάθε υπόχρεο, κάθε χρονική στιγμή, μπορεί να είναι ενεργός ένας μόνο ειδικός κωδικός για τις "Υποβολές ΜΥΦ". Ο ειδικός κωδικός αυτός μπορεί να ανακληθεί και να εκδοθεί νέος όποτε κριθεί απαραίτητο, μέσω της "Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών". Η ανάκληση μπορεί να γίνει μόνο από εκείνον που μπορεί να εκδώσει για τον εν λόγω Α.Φ.Μ. ένα νέο ειδικό κωδικό, όπως ήδη περιγράφηκε.
Μ' ένα ζεύγος ειδικών κωδικών μπορεί να υποβάλει ΜΥΦ με κλήση του REST Service μόνο ο Α.Φ.Μ. για τις ανάγκες του οποίου έχουν εκδοθεί οι ειδικοί κωδικοί. Δεν είναι δυνατόν μ' ένα ζεύγος ειδικών κωδικών να υποβάλουν δύο υπόχρεοι, καθώς μέσω του ειδικού κωδικού προκύπτει μοναδικά ποιος είναι ο υπόχρεος - Α.Φ.Μ. - που κάνει κλήση του REST Service.
Το username για να χρησιμοποιηθεί σωστά, πρέπει να περιέχει όλα τα γράμματα κεφαλαία, όπως δηλαδή εμφανίζονται στην οθόνη Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί. Για το password δεν ισχύει αυτή η ιδιαιτερότητα, μπορούν δηλαδή να χρησιμοποιηθούν και μικροί και κεφαλαίοι χαρακτήρες.

16. Πως υποβάλλονται οι λιανικές πωλήσεις μέσω αρχείου;

Οι λιανικές πωλήσεις υποβάλλονται μέσω αρχείου ως εξής:
α) Για τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται χειρόγραφα ή μηχανογραφικά (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων), συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, καθώς και φορολογικά στοιχεία που εκδόθηκαν για αυτοπαραδόσεις αγαθών ή ιδιοχρησιμοποιήσεις υπηρεσιών, υποβάλλονται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου, όπου cashreg_id κενό στο αρχείο. β) Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ταμειακών μηχανών (Φ.Τ.Μ.), υποβάλλονται ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. ή συγκεντρωτικά με τα λοιπά στοιχεία λιανικών συναλλαγών της ανωτέρω περίπτωσης α) όπου cashreg_id κενό στο αρχείο ή με cashreg_id "0" /μηδέν στο αρχείο, που αντιστοιχεί στην τιμή «Όλες οι ταμειακές» κατά την υποβολή μέσω φόρμας. (Βλέπε σχετικά την παρ. 1. της ΠΟΛ.1092/2015).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν γίνει η υποβολή με την τιμή «Όλες οι ταμειακές» (cashreg_id "0" /μηδέν στο αρχείο), δεν θα επιτρέπεται να υποβάλλονται ταυτόχρονα και αναλυτικά ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. και αντίστροφα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τα σχόλια σας εδώ! Παρακαλούμε να είναι ευπρεπή!

Ακολουθήστε μας στα social media

Τα λογιστικά γραφεία που σε προσέχουν!

Πως θα βρείτε το λογιστικό γραφείο στο χάρτη

Χάρτης λογιστικού γραφείου