Βρες στο logistika-grafeia : Φορολογία, Εργασιακά, Ασφαλιστικά, Λογιστικά θέματα

Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS

  1 σχόλιο


Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS

Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS

Έρχεται επιτέλους η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΤΑXIS

Χάθηκαν μεγάλου ύψους φορολογικά έσοδα λόγω του "παγώματος" των σχετικών ρυθμίσεων από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και τους δανειστές - Αυξάνεται από 10 σε 30 μέρες η προθεσμία για τη δήλωση μεταβολών στο Μητρώο της Εφορίας.


Αυξάνεται από 10 σε 30 μέρες η προθεσμία για τη δήλωση μεταβολών στο Μητρώο της Εφορίας.

Με καθυστέρηση που ξεπερνά τους 6 μήνες και έχει ήδη κοστίσει την απώλεια σημαντικού ύψους φορολογικών εσόδων, προωθεί για ψήφιση στη Βουλή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών σημαντικές διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που διαπράττεται μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων και άλλων φορολογικών στοιχείων. Η περίφημη τροπολογία με τις διατάξεις που προβλέπουν την ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών των επιχειρήσεων με τις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, καθώς επίσης και την υποχρέωση των επιτηδευματιών που δεν έχουν ταμειακές μηχανές ή άλλους φορολογικούς μηχανισμούς να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στην Γ.Γ.Π.Σ. τα δεδομένα των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, θα περιληφθεί τελικά στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου προϊόντων καπνού, το οποίο θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή. Η τροπολογία αυτή ήταν έτοιμη από τον Ιανουάριο αλλά η κατάθεσή της είχε "παγώσει" με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και των δανειστών, όπως είχαν αποκαλύψει τα dikaiologitika.gr. Στο νομοσχέδιο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίο καπνικών προϊόντων θα ενταχθεί εξάλλου και μια άλλη διάταξη με την οποία θα αυξάνεται από 10 σε 30 μέρες το χρονικό περιθώριο για τη δήλωση μεταβολών στο Μητρώο του TAXIS (αλλαγή έδρας επιχείρησης, έναρξη, μεταβολή ή λήξη επαγγελματικής δραστηριότητας κ.λπ.).

Πιθανή και η άμεση επαναφορά των προστίμων για τις αποδείξεις

Πληροφορίες αναφέρουν εξάλλου ότι στο ίδιο νομοσχέδιο εξετάζεται να ενταχθούν και οι ρυθμίσεις που θα προβλέπουν την επαναφορά των προστίμων για τη μη έκδοση ή την ανακριβή έκδοση αποδείξεων και λοιπών φορολογικών στοιχείων. Όμως το εάν τελικά θα συμβεί αυτό ή εάν οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ενταχθούν σε επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο (π.χ. στο σχέδιο νόμου για το «πλαστικό χρήμα») θα εξαρτηθεί από το εάν θα προλάβει το υπουργείο Οικονομικών να οριστικοποιήσει σύντομα ή όχι το ύψος των νέων προστίμων. Υπενθυμίζεται ότι τα πρόστιμα για τη μη έκδοση αποδείξεων καταργήθηκαν από τα μέσα Οκτωβρίου του 2015, με τις διατάξεις του ν. 4337/2015. Αναλυτικά, οι επιπλέον διατάξεις που είναι ήδη έτοιμες και θα ενταχθούν από το υπουργείο Οικονομικών στο νομοσχέδιο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων προβλέπουν τα εξής: 1) Υποχρεωτική ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων στη Γ.Γ.Π.Σ. μεταξύ των άλλων και με διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των λοιπών ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών με τις πληροφοριακές υποδομές της Γ.Γ.Π.Σ.: α) Όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς επίσης και όλα τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες θα υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στις πληροφοριακές υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών τα δεδομένα όλων των φορολογικών στοιχείων που εκδίδουν (π.χ. των παραστατικών που σχετίζονται με χονδρικές ή λιανικές συναλλαγές), ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσής τους (ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα). β) Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών θα καθοριστούν η έκταση εφαρμογής και οι ειδικότερες υποχρεώσεις των συναλλασσομένων (φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων), η διαδικασία και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη διαβίβαση, την ασφάλεια και την επεξεργασία των δεδομένων καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη διαβίβασή τους. γ) Υπεύθυνη για τη διαβίβαση, την επεξεργασία, τη διαχείριση και τη διάθεση των δεδομένων των συναλλαγών, είναι η Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (Δ.ΥΠ.ΗΛ.Υ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. δ) Για κάθε συναλλαγή για την οποία ο υπόχρεος δεν διαβιβάζει τα δεδομένα της θα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ. ε) Το νομοθετικό κενό που είχε δημιουργηθεί από την 1η-1-2015, με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 4308/2014 για τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (με τις οποίες καταργήθηκαν οι εξουσιοδοτικές διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 26 του ν. 3943/2011, με συνέπεια να μην είναι δυνατή πλέον η έκδοση υπουργικής απόφασης για την ηλεκτρονική διαβίβαση των δεδομένων των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών από τις ταμειακές μηχανές στον εξυπηρετητή (server) που βρίσκεται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Διοικητικών Υπηρεσιών) καλύπτεται με επαναφορά της εξουσιοδοτικής διάταξης. Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, οι διατάξεις αυτές έχουν ως στόχο να καταστήσουν υποχρεωτική την ηλεκτρονική διαβίβαση των δεδομένων όλων των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων στη ΓΓΠΣ και ταυτόχρονα να δώσουν τη δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών να αποφασίζει ευθέως για τον τρόπο διαβίβασης των δεδομένων όλων των συναλλαγών, ώστε το μέτρο αυτό να «δέσει» με μια εξίσου σημαντική διαρθρωτική παρέμβαση που ετοιμάζεται για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, την καθιέρωση της υποχρέωσης διενέργειας συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα μεταξύ των οποίων και με «πλαστικό χρήμα». Επιπλέον, με την ηλεκτρονική διαβίβαση των δεδομένων των εκδιδόμενων παραστατικών στη ΓΓΠΣ  ακόμη και οι επιτόπιοι φορολογικοί έλεγχοι θα γίνονται πιο αποτελεσματικοί, καθώς θα δίνεται η ευχέρεια άμεσου εντοπισμού συναλλαγών για τις οποίες είτε δεν έχουν εκδοθεί φορολογικά στοιχεία είτε έχουν εκδοθεί αποδείξεις από αδήλωτες ταμειακές μηχανές είτε έχουν εκδοθεί πλαστά τιμολόγια. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις παραβάσεων ο καταλογισμός φόρων και προστίμων θα γινεται άμεσα και με αξιόπιστο τρόπο.

Αυξάνεται από 10 σε 30 μέρες η προθεσμία για τη δήλωση μεταβολών στο Μητρώο της Εφορίας.

2) Αύξηση του χρονικού περιθωρίου για τη δήλωση στο Μητρώο του συστήματος TAXIS των μεταβολών φορολογικών δεδομένων των ατομικών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων που έχουν τη μορφή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων. Η προθεσμία για την υποβολή οποιασδήποτε δήλωσης μεταβολής στο Τμήμα Μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. από επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία θα αυξηθεί από τις 10 στις 30 μέρες. Ουσιαστικά, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα υποχρεούνται πλέον να ενημερώνουν τη Φορολογική Διοίκηση, για τις μεταβολές που αφορούν στην επωνυμία, το διακριτικό τίτλο, τη διεύθυνση των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, την έδρα ή το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους καθώς και για τις μεταβολές στις λοιπές πληροφορίες, που δήλωσαν κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας, εντός 30 - κι όχι εντός 10 - ημερών, από το χρόνο που έγιναν οι μεταβολές ή από το χρόνο έκδοσης της ανακοίνωσης του Γ.Ε.ΜΗ., όπου απαιτείται.

1 σχόλιο :

  1. Γίνεται πράξη η κατάργηση των χειρόγραφων παραστατικών και η άμεση ηλεκτρονική αποστολή των πωλήσεων ν4446

    Το τμήμα διασφάλισης ηλεκτρονικών συναλλαγών της Α.Α.Δ.Ε βρίσκεται στην τελευταία φάση υλοποίησης για την άμεση αποστολής των πωλήσεων των επιχειρήσεων, στο μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου οικονομικών.

    Ήδη η πλατφόρμα έχει προσαρμοστεί στα νέα παραστατικά του Πίνακα Δ1 που μπορείτε να δείτε εδώ . Θυμίζουμε ότι η επιστημονική μας ομάδα έχει αναρτήσει τον πίνακα Δ1, από τις 11/08/2016. Ο πίνακας Δ1 απλοποίησε τα παραστατικά από περίπου τα 120 στα 28. Στην ουσία τα βασικά παραστατικά παρέμειναν 2 που είναι το Τιμολόγιο και η Απόδειξη των λιανικών συναλλαγών, καθώς και τα πιστωτικά τους. Τα δύο αυτά παραστατικά μπορούν να συμπεριλαμβάνουν είδη ή υπηρεσίες και παράλληλα είναι και συνοδευτικά μεταφοράς.

    Η πλατφόρμα διασφάλισης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, προσαρμόζει στην ουσία τον ν4446 και συγκεκριμένα το άρθρο 69, το οποίο αναφέρει :

    «Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων - στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών»

    ηλεκτρονικη τιμολόγηση i-spirit

    Ο ν4446/α69 είναι μια τεράστια ψηφιακή αλλαγή που θα βοηθήσει τα λογιστικά γραφεία να κάνουν ουσιαστική εργασία, δηλαδή να υπογράφουν τις οικονομικές καταστάσεις και όχι να είναι «απλήρωτοι» καταχωρητές χειρόγραφων αποδείξεων και τιμολογίων που προσπαθούν να συμφωνήσουν τις Μ.Υ.Φ των πελατών τους.

    Η δική μας άποψη ήταν ότι με τα χειρόγραφα (Μπλοκάκια) δεν γίνεται να υλοποιηθεί τέτοιο σύστημα. Γι αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε την εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης i-spirit η οποία αναλαμβάνει να αποστέλλει και να αρχειοθετεί ηλεκτρονικά τα παραστατικά που έχουν εκδοθεί, στον αντισυμβαλλόμενο, στο λογιστικό γραφείο και στην Α.Α.Δ.Ε.

    Ο ν/4446 άρθρο 69, θα βοηθήσει στην μείωση των δαπανών των φορολογικών ελέγχων αλλά και στην αμεσότητα αυτών με τις διασταυρώσεις.

    Λογικά αμέσως μετά τις δηλώσεις το νόμος κατά την άποψή μας, θα υλοποιηθεί.

    https://www.i-spirit.gr/blog/ginetai-praxi-i-katargisi-ton-heirografon-parastatikon-kai-i-amesi-ilektroniki-apostoli-ton

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε τα σχόλια σας εδώ! Παρακαλούμε να είναι ευπρεπή!

Ακολουθήστε μας στα social media

Τα λογιστικά γραφεία που σε προσέχουν!

Πως θα βρείτε το λογιστικό γραφείο στο χάρτη

Χάρτης λογιστικού γραφείου